Društvo

Kakvim vrednostima, zapravo, učimo svoju decu?

Dok mnoge škole po Srbiji nemaju mokri čvor, ministar prosvete Mladen Šarčević priča kako je projekat državne mature jedan od najbitnijih za srednjoškolce.

Šarčević o državnoj maturi govori kao da će tim testom rešiti apsolutno sve probleme školovanja u Srbiji, uprkos nedostatku nastavnog kadra i zastarelom literaturom iz koje deca, pretežno srednjoškolci, uče.

Mnogima, čak i sadašnjim srednjoškolcima, i dalje nije jasno kako će funkcionisati, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja tvrdi da će ovaj vid testiranja olakšati  život mladima. Umesto da se radi na poboljšanju kako uslova u školama tako i kvaliteta nastave, Ministarstvo je odlučilo da je bitnija državna matura.

Ministarstvo se ponaša kao da su uslovi rada u razvijenim zemljama isti kao i u Srbiji, ali nam stvarnost pokazuje drugačije. Dok škole po Evropi koriste savremenu tehnologiju u svakodnevnoj nastavi, kod nas se u stručnim školama koriste instrumenti koji su prevaziđeni, školske zgrade propadaju, a pametne table hvataju prašinu jer profesori nisu prošli odgovarajuću obuku.

Ministri bi trebalo da budu osobe koje imaju znanje o granama kojima se bave, ali i stepen opšte kulture. Izlazak pred medije je ozbiljan korak na koji treba da budu spremni svi koji se bave politikom.

Konstantno se mlađe generacije pominju u negativnom kontekstu. Često u svakodnevnom životu čujemo da su „današnja deca“ nekulturna i nevaspitana.

Sistem obrazovanja vodi osoba koja često u javnom govoru koristi „bre“, ne zna osnovnu gramatiku srpskog jezika, a na konferencijama za medije vređa novinare i viče na njih.

Ministarstvo koje treba da propagira prave vrednosti štiti kriminalce i plagijatore činom zadržavanja na pozicijama troje dekana Univerziteta u Nišu, iako je Agencija za borbu protiv korupcije utvrdila veliki broj prekršaja. Živimo u sistemu u kome se neguju korupcija i kriminal, a od mladih se očekuje da budu pošteni.

Ministar Šarčević predstavlja celo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja a po njegovom ponašanju se da zaključiti da smo kao država daleko od razvijenih zemalja.

Situacija u državi u kojoj živimo nas navodi na pitanje – da li su uvođenje elektronskih dnevnika i projekat državne mature najbitniji za uspešnost obrazovanja ili su ipak najbitnije stavke da sve osnovne i srednje škole imaju dostupan toalet (ne poljski) i da decu učimo pravim vrednostima?

Comments

comments