Društvo

Najmanje 50% vozila GSP-a je tehnički neispravno?!

Sindikat „Sloga“ JKP GSP objavio je prekjuče fotografije odštampane saobraćajne dozvole za pojedine autobuse javnog gradskog prevoznika koji, kako kažu, menadžment svakodnevno šalje u saobraćaj, iako su tehnički neispravni.

PROČITAJTE JOŠ: DA LI SPADATE U OVU GRUPU? OVO JE POLITIČKI PROFIL PROSEČNOG SRBINA

– Na elektronski očitanoj saobraćajnoj dozvoli vidi se da je konkretnom autobusu istekla registracija u septembru prošle godine, a takođe piše da je vozilo žuto, iako je autobus prefarban u crveno. Po Zakonu o saobraćaju to je tehnički neispravno vozilo. Međutim, ta vozila i kao neispravna, idu svakodnevno u saobraćaj, a u GSP ih je minimum 50 odsto – kaže Nebojša Aleksić, presednik „Sloge“ u tom preduzeću. On dodaje da su često farbani i autobusi koji su već par dana kasnije odlazili „na sečenje“ i u staro gvožđe.

Najavljena nabavka autobusa, smatra Aleksić, kratkotrajno će da popravi stanje voznog parka GSP, jer, kako tvrdi, više vozila odlazi u rashod nego što se nabavlja.

„Seku se čuveni japanski Manovi koji su još uvek nosioci funkcionisanja JKP GSP Beograd. Solarisi kupljeni za vreme mandata Dragana Đilasa su zbog lošeg održavanja pred raspadom. To što osnivač preduzeća, Grad Beograd, nije nabavljao vozila od 2012. do sada, ostavilo je katastrofalne posledice po funkcionisanje firme. Finansijska devastacija GSP od strane osnivača nas je razorila, a samo jedan primer lošeg poslovanja je nejednako plaćanje usluga privatnicima u odnosu na GSP“, navodi Aleksić.

PROČITAJTE JOŠ: (VIDEO): SUKOB SPECIJALACA ROSU I MEŠTANA ŠTRPCA ZBOG MHE!

On smatra da je to uslovilo odlazak kvalitetnih vozača ali i velikog broja radnika održavanja.

– Iako je, po osnivačkom aktu GSP Beograd, Grad u obavezi da nabavlja vozila, delove, alat, htz opremu, oni to ne čine. Vozni park sve manje ima ko da održava, majstora nema, alata i delova takođe. U isto vreme nam se ne dozvoljavaju ravnopravni uslovi rada kao i da taj rad naplatimo, kaže Aleksić.

On tome dodaje da je i sindikalno organizovanje iz dana u dan sve teže, jer kako kaže, menadžment preduzeća „vrši progon“ sindikata „Sloga“ i „guši svaku kritičku reč“.

– U GSP se guši svaka konstruktivna kritika koja ide u pravcu poboljšanja stanja a u cilju opstanka kompanije, što samo može da govori da naš menadžment i osnivač preduzeće namerno guraju u stečaj. Cilj je da se naše garaže, zbog atraktivnih lokacija, pretvore u zemljište gde će se zidati trzni centri i stanovi, što je već viđeno na primerima mnogih drugih firmi – zaključuje Aleksić.

Komentari o primerima lošeg poslovanja gradskog prevoznika se ne smiruju, a na udaru opozicije poslednje nedelje su i nedavno raspisani tenderi za nabavku novih autobusa. Kako je Savez za Srbiju nedavno objavio, obe nabavke su sporne, a uslovi, sudeći po pojedinim stavkama tenderske dokumentacije, „namešteni“ za ciljane ponuđače.

Odbornička grupa SZS u Skupštini Beograda saopštila je da se sistem gradskog prevoza, baziran na prepuštanju linija privatnicima i gašenju GSP-a, raspao tokom zime i da su „cenu neulaganja u Gradsko saobraćajno preduzeće platili Beograđani koji su čak i gurali autobuse“.

Nikola Jovanović iz Narodne stranke je saopštio da je gradska vlast posle pet godina prihvatila stav opozicije da se moraju nabaviti novi autobusi.

„Međutim, ni ova javna nabavka nije mogla da prođe bez spornih elemenata. Raspisana su dva tendera istovremeno: na prvom je uslov bio da je ponuđač za 10 godina prodao 10 autobusa, a na drugom da je za pet godina prodao 4.000? Iz ovog podatka je jasno da je tender bio nacrtan za unapred određene kompanije iz Kine i Turske“, naveo je Jovanović.

On je dodao i da je spušten kriterijum kubikaže motora u odnosu na prethodni period, pa će Beograd dobiti autobuse sa slabijim motorima u odnosu na sve ranije periode. „Ovom nabavkom, kao i mnogim prethodnim, u slobodnoj Srbiji će se baviti za to nadležni organi“, poručio je tada Jovanović.

Administracije više nego majstora i vozača

„Ovog momenta u GSP Beograd radi 5.800 radnika i to 2.700 vozača, 300 majstora i 2.800 administrativna radnika i zaposlenih u menadžmentu. Gotovo polovina zaposlenih su u administraciji, što je neodrživo“, tvrdi Aleksić.

PROČITAJTE JOŠ: SLOBODNA ZONA SE FORMIRA SUTRA POSLE PROTESTNE ŠETNJE

(izvor: danas.rs)

Comments

comments