Po istom scenariju kao u Vranju, kompanija koja, makar po podacima sa kompanijskog sajta, radi u sklopu tamošnje “Nefa group”, i u Somboru je bez ikakvog dodatnog obrazloženja samo obavestila trenutno zaposlene radnike da nema više potrebe za njihovim angažovanjem, pa se tako od pre nekoliko dana niko u zakupljenim halama ne pojavljuje, niti se direktor ovog pogona Marijan Bogdanović javlja na mobilni telefon, piše Dnevnik.
Prema rečima pojedinih radnika, koji su inače dobijali ugovore o radu oročene na po svega jedan mesec, poslodavac je i njima ostao dužan jednu zaradu, ali pošto su u međuvremenu i zvanično ođavljeni, glavna briga im je da pronađu novi posao, bez velike nade da će do, ionako mizerne, jednomesečne zarade u somborskom “Spilitu” ikada doći. Kako se radilo o pogonu za sklapanje gotovih panela nameštaja koji su stizali upravo iz Vranja, prilikom čega je korišćen samo osnovni ručni alat, gašenje somborskog pogona nije privuklo veću pažnju demontažom mašina kojih nije ni bilo u zakupljenim halama.
“Spilit” nije prva frabrika za koju je početak rada u praznim halama “Zastava-specijalni automobili” značio ujedno i neslavan kraj, nakon čega su kratkih rukava, po pravilu, ostajali radnici. Prošle godine su isto tako netragom nestali i braunfild investitori “Pritit sveters” iz Bangladeša, čiji je pogon započeo ali i brzo prekinuo proizvodnju trikotaže, nakon čega je stotinak radnika ostalo uskraćeno za nekoliko zarada.
Pogon “Spilita” u Somboru je otvoren nedavno, tačnije 18. marta ove godine, a kako se nezvanično moglo saznati i tako kratkotrajni boravak ove firme u Somboru obeležen je velikom fluktuacijom radne snage, koja je bez izuzetka sklapala jednomesečne ugovore o radu. Kako je jedan od pravnih osnova za bilo kakvu državnu subvenciju namenjenu programima podsticanja zapošljavanja, angažovanje radnika posredstvom NSZ i to na neodređeno vreme, državni budžet najverovatnije nije oštećen propašću ove somborske fabrike.
(Izvor: Dnevnik.rs, 021.rs)