(FOTO): Kako je Pink lažirao podatke da bi se uklopili u Vučićevu laž!

Mala orvelovska priča o tome kako je Pink falsifikovao podatke da bi se uklopili u izjavu Aleksandra Vučića.

Idući po bespućima interneta, put me je naneo na sajt Pinka, tačnije na vest o broju ubistava u Srbiji.

Mogao bih da kažem da me je ova vest privukla još ranije, međutim, to ne bi bila istina.

PROČITAJTE JOŠ: VOJNICI PORUČILI VUČIĆU: SMENITE VULINA I DIKOVIĆA, VOJSKA JE DEMORALISANA I PUNA KORUPCIJE!

Još bi manje bilo tačno da su me privukli vrišteća oprema teksta i njegov početak sa Pinka:

LAŽNI NAVODI O BROJU UBISTAVA: SRBIJA PRIMER ZA SVE!
„Pojedine grupacije podpomognute delom opozicionih stranaka žele da izazovu haos u Srbiji. Posle raznih pokušaja sada na sve načine pokušavaju da proguraju priču da se broj ubistava u Srbiji povećao. Prema zvaničnoj statistici, broj ubistava je smanjen od kada su sa vlasti otišle stranke DOS-a. Poređenja radi, broj ubistava u 2017. godini bio je 76, a dok je 2001. godine bio iznad 215 ubijenih.“

Ništa od toga me nije privuklo. Privukao me je grafik.

U jednom od tekstova o broju ubistava u Srbiji, jedan renomirani sajt je napravio grafik koristeći podatke Republičkog zavoda za statistiku, i to za period 1986-2017. U Pinkovoj vesti („Izvor: Pink.rs, Foto: Pink.rs“) takođe se nalazi grafik, i to za period 2000-2017, potpuno istih boja (crna pozadina, plavi stubići) i istog fonta kao na tom sajtu.

Na moju sumnju da je Pink jednostavno „maznuo“ grafik i odsekao deo koji im nije po volji (a to je broj ubistava tokom devedesetih, koji je znatno, znatno viši nego nakon 2000. godine), kolege su mi, u suštini, rekle da paranoišem, i da je Pink lako mogao da napravi sopstveni grafik o broju ubistava u Srbiji.

I zbilja, Pink je stvarno vrlo lako mogao da napravi sopstveni grafik o broju ubistava.
Ali nije, nego ga je uzeo i pritom krivotvorio podatke, tako da odgovaraju onome što je predsednik Vučić rekao 16. marta u Toplici, a povodom nalaza KRIK-a i Radija Slobodne Evrope u svojoj „Crnoj knjizi“: da su mafijaške likvidacije u porastu, kao i da su policija i tužilaštvo neuspešni u njihovom rasvetljavanju.

Evo šta je Vučić rekao u Toplici:
„Neki su pokušali u Srbiji da nam objasne kako imamo mafijašku državu u kojoj je najviše ubistava u istoriji, i tako dalje. (…) Dve hiljade prve u Srbiji je izvršeno 215 krivičnih dela ubistvo, što za evropske i svetske prilike nije bog zna kako veliko, ali je veliko za nas. Dve hiljade sedamnaeste, za koju oni govore da je problematična, izvršeno je 76 krivičnih dela ubistvo, tri puta manje nego idealne 2001. tri puta, ne tri odsto, ljudi, što bi bio dobar rezultat, ne 30 odsto manje, tri puta manje, tri puta manje ubistava nego 2001.“

Zanemarićemo ovom prilikom fakat da je Vučić govorio o ukupnom broju ubistava, a ne onih mafijaških, na šta su ukazali KRIK i RSE. Tokom 2001. godine, a prema zvaničnim podacima Republičkog zavoda za statistiku (str. 57), nije bilo 215 ubistava, kako kaže Vučić, nego 218. Sa druge strane, za 2017. još uvek nema podataka, pa ih tako nije ni bilo ni kada je Istinomer u januaru ove godine objavio ocenu povodom tadašnje Vučićeve izjave da je „tokom 2003. bilo više ubistava nego 1995. godine“ (za šta je, dabome, bila notorna laž).

Podatak o broju ubistava u 2017. Istinomer je preuzeo od Nebojše Stefanovića, ministra unutrašnjih poslova, koji je krajem te godine na skupštinskom Odboru za odbranu i bezbednost izjavio da „na taj dan“ (a bio je 27. decembar) ukupan broj ubistava u 2017. iznosi 85.

Kasnije će, 7. marta 2018, takođe u Skupštini, Stefanović taj broj smanjiti za jedan, i reći da je tokom 2017. izvršeno 84 krivičnih dela ubistva.

PROČITAJTE JOŠ: ANDREJ VUČIĆ STOJI IZA UZGAJANJA MARIHUANE U GAKOVU!

Dakle, Istinomer je izvadio zvanične podatke RZS za svaku godinu u periodu 1986-2016, a za 2017. je uzeo informaciju koju je Nebojša Stefanović saopštio skupštinskom odboru u januaru. Zbog toga je na Istinomerovom grafiku 2017. godina obeležena „zvezdicom“ (*) i stavljena napomena da je izvor ministar Stefanović.

Pink se nije potrudio ni toliko da tu zvezdicu skine sa 2017. godine – eno je, kao da je ta 2017. godina Kosovo u zvaničnim dokumentima, pa mora i ona da stoji.

No, mogao bi neko reći, sve ovo do sada, sa sve zvezdicom, ne dokazuje da je Pink „maznuo“ grafik Istinomeru, a još manje da je menjao podatke u njemu. I to je tačno. No, evo šta dokazuje:

Svi „Pinkovi“ brojevi za period 2000-2017 poklapaju se sa zvaničnim podacima RZS koje je objavio Istinomer, izuzev za dve godine: 2001. i 2017. godinu. Umesto 218 ubistava, što je zvaničan podatak za 2001. godinu, Pinkov grafik povlađuje Vučiću i kazuje da ih je bilo 215 (a u tekstu navode da je bilo „iznad 215 ubijenih“).

Takođe, Pink ide niz dlaku predsedniku i za 2017. godinu, i, sa sve zvezdicom, objavljuje da je bilo 76 ubistava tokom prošle godine.

 

Ali, evo u čemu je stvar: visine stubića kod Pinkovog grafika poklapaju se sa visinama stubića Istinomerovog grafika. I to je skroz u redu, s obzirom i da su brojevi isti, izuzev u dve godine.

Problem je, međutim, što bi visine stubića na Pinkovom grafiku morale da se razlikuju za 2001. i 2017. godinu, s obzirom da grafik pokazuje druge brojeve. No, to nije slučaj. Stubić „215“ (2001. godina) morao bi da bude neznatno niži od stubića „218“, a stubić „76“ (2017. godina) morao bi da bude poprilično niži od stubića „85“.

PROČITAJTE JOŠ: SNS-OV GRADONAČELNIK KRALJEVA PRETUKAO MLADIĆA!

Međutim, svi „Pinkovi“ stubići jednaki su po visini Istinomerovim, bez obzira što neki od njih pokazuju drugačije (i netačne) podatke. Pink je, dakle, opušteno uzeo Istinomerov grafik, i fotošopirao (falsifikovao) brojeve tako da odgovaraju Vučićevim rečima, a ne stvarnosti.

(izvor: istinomer.rs, Radmilo Marković)

Comments

comments