Kako Vučić preko Telekoma (opet) kontroliše „Kurir“?

Kompanije bliske državnom Telekomu izabrane su za strateške partnere Adria Media Group, ali direktori ovih kompanija to ne žele da potvrde.

Kompanija Adria Media Group (AMG), izdavač dnevnog lista Kurir, postigla je dogovor o strateškom partnerstvu sa preduzećem Wireless media i portalom Mondo, koji je u vlasništvu državnog preduzeća Telekom Srbija, saznaje BIRN.

Time je završena jednogodišnja potraga vlasnika AMG Aleksandra Rodića za poslovnim partnerom koji je trebalo da osigura normalno poslovanje kompanije koja je zapala u ozbiljne probleme nakon ulaska u otvoreni sukob sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem. Kompaniji su zbog toga mesecima bili blokirani računi i onemogućeno normalno poslovanje.

PROČITAJTE JOŠ: PRETUČEN UREDNIK NEZAVISNOG PORTALA, SLOMLJENA MU JAGODIČNA KOST! TO JE SLOBODA MEDIJA U NAPREDNOJ SRBIJI!

Ovim strateškim partnerstvom sa izdavačem Kurira država zapravo, zaobilaznim putem, ponovo ulazi u medije, iako ima zakonsku obavezu da ih napusti.

Zaposleni u AMG su o postizanju dogovora obavešteni u petak 5. oktobra, nakon što je nezvanična informacije počela da se širi društvenim mrežama.

Aleksandar Rodić, vlasnik i direktor AMG, nije mogao da potvrdi ovu informaciju jer je, kako kaže, kompanija potpisala ugovor o poverljivosti podataka sa svim potencijalnim strateškim partnerima sa kojima je pregovarala, tako da nije mogao da priča ni o kandidatima koji su ispali iz igre ni o onima koji su u ostali u poslednjoj rundi pregovora.

„Navedeni proces je još uvek u toku, a kada ga završimo i opredelimo se sa kim idemo u zajedničku budućnost, budite sigurni da ćemo vas sve javno informisati’’, kaže Rodić za BIRN.

Igor Žeželj, vlasnik i direktor preduzeća Wireless media, rekao je BIRN-u da nisu tačne informacije o napravljenom strateškom partnerstvu AMG sa firmom Wireless media i Mondom, ali je istakao da AMG i Wireless media imaju „vrlo intenzivnu i plodonosnu poslovnu saradnju’’.

Predrag Ćulibrk, generalni direktor Telekoma Srbija, do trenutka objavljivanja ovog teksta nije odgovorio na pitanja BIRN-a o strateškom partnerstvu Telekoma, posredstvom portala Mondo, sa Adria Media Grupom.

Iako je vlasništvo portala Mondo netransparentno i nikakvi podaci o tome se ne mogu naći u registru medija Agencije za privredne registre, portal je 2004. godine osnovala kompanija Telekom Srbija u kojoj Republika Srbija ima većinsko vlasništvo.

Predrag Vujić, glavni i odgovorni urednik Monda, potvrdio je BIRN-u da je Telekom Srbija i dalje vlasnik portala.

PROČITAJTE JOŠ: DAČIĆ POKUŠAO DA OPRAVDA BAHATU PORUDŽBINU IZ SKUPŠTINSKOG RESTORANA PA SMO DOBILI, PO OBIČAJNU, DEBILNU IZJAVU!

U impresumu portala takođe ne postoje podaci o vlasništvu, dok se na Registru nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) Telekom Srbija navodi kao vlasnik domena mondo.rs. Uz to na sajtu preduzeća, u sekciji „naši sajtovi’’, stoji Mondo kao sajt Telekoma Srbija.

Portal Mondo i preduzeće Wireless media nalaze se na istoj adresi – na Obilićevom vencu u Beogradu. Jedini telefonski broj koji se nalazi na njihovim sajtovima je – identičan.

Kurir je pre godinu dana pokušao da strateškog partnera pronađe u nekoj od stranih kompanija, jer se verovalo da bi oni mogli da osiguraju kakvu takvu stabilnost u trenutku kada je kompanija bila u otvorenom ratu sa predsednikom Vučićem.

Prva kompanija sa kojom je pregovarano bila je austrijska Styria, koja ima vlasnički udeo u Adria Media Zagreb, a zatim je pokušano sa kompanijom Ringier Axel Springer, izdavačem Blica.

Izvor BIRN-a navodi da je švajcarsko-nemačka kompanija Ringier Axel Springer bila zainteresovana za kupovinu samo Kurirovog online izdanja, ali da ponuda nije prihvaćena, jer je cena bila previsoka i smatralo se da bi zaključenje ugovora moglo da šteti reputaciji i uspehu Blica.

Direktorka kompanije Ringier Axel Springer Jelena Drakulić Petrović nije želela da odgovori na pitanja BIRN-a navodeći da nije ovlašćena da daje izjave o ovom pitanju, već nas je uputila na centralu kompanije u Cirihu.

Odgovor iz sedišta kompanije je da ne komentarišu spekulacije na tržištu.

Kako su se pregovori između Wireless Media, Monda i AMG bližili kraju, tako se menjala i uređivačka politika Kurira – danas je teško naći tekst kritičan prema predsedniku Srbije.

PROČITAJTE JOŠ: DA LI STE PRIMETILI OVAJ FENOMEN: KAD GOD SNS IMA NEKI PROBLEM, BLATOIDI POČNU SA NAJAVAMA RATA?!

(izvor: javno.rs / Ana Novaković)

Comments

comments