Nastavlja se polemika – Vučićevi besni psi protiv Dragana Đilasa

Sa RTS-a me niko nije zvao niti će. Ni Nenad Lj. Stefanović, ni Saša Barbulović, urednik beogradskog i jutarnjeg programa, koji je bio direktno zadužen za Vesićevo gostovanje i sramotna pitanja koja je voditeljka postavila.

To za Danas kaže jedan od lidera Saveza za Srbiju Dragan Đilas, koji je prošle sedmice podneo tužbu protiv glavnog i odgovornog urednika RTS-a Nenada LJ. Stefanovića zbog toga što nije objavljen njegov odgovor na optužbe za kriminal koje je izrekao zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić na toj televiziji.

Ni Nenad Lj. Stefanović, niti direktor RTS-a Dragan Bujošević nisu želeli za Danas da komentarišu Đilasovu tužbu, niti da odgovore na pitanje zbog čega nisu objavili njegov demanti. U odbranu javnog servisa, međutim, stao je Goran Vesić.

– Umesto da prihvati moj poziv na TV duel kako bismo pred građanima Srbije raspravili kako je uništio PKB, kako se obogatio na javnoj funkciji i kako je upravljao medijima dok je bio na vlasti, Đilas tuži RTS zbog moje izjave!? Neverovatno“, naveo je u saopštenju Vesić, dodajući da Đilas tužbom želi da uređuje program javnog servisa.

Sa druge strane, Dragan Đilas nije želeo da komentariše Vesićevo saopštenje.

– Izjave drugih političara, posebno nižih funkcionera stranke na vlasti i stručnjaka za orezivanje kravljih rogova, ne komentarišem – istakao je Đilas za Danas. Prema njegovim rečima, ono što je mnogo važnije od efemernih likova kakav je Vesić, jeste ponašanje televizija koje su dobile nacionalnu frekvenciju i koriste taj državni resurs na osnovu ugovora u kome jasno piše da su dužni da objektivno informišu građane.

– Na TV Pink je pomenuti Vesić gostovao tri puta u deset dana, uz mnoge druge funkcionere vlasti. Dodajte na to vesti, dnevnike, prenošenje sednica glavnog odbora, i ostale emisije u kojima nikad niste čuli reč od opozicije, i više je nego jasno da Pink krši ugovor i zloupotrebljava ovaj nacionalni resurs – naglašava Đilas. On dodaje da onog dana kada nadležne institucije budu oduzele nacionalnu frekvenciju Željku Mitroviću, „znaćemo da se nešto u Srbiji zaista promenilo“.

Za razliku od čelnika RTS-a, Željko Mitrović je odgovorio na pitanja Danasa, ne negirajući da na svojoj televiziji favorizuje predstavnike aktuelne vlasti u odnosu na opoziciju. Osvrćući se na kritike prenosa Glavnog odbora SNS-a, zbog čega je reagovao NUNS navodeći da je Pink prekršio zakon jer prenošenje sednice stranke predstavlja politički marketing, Mitrović je rekao da Pink nije prenosio sednicu glavnog odbora, već govor Aleksandra Vučića „a on je slučajno i predsednik Srbije“.

– Pre devet godina, posle uspostavljenja internet platformi kao dominantnog svetskog medija, televizije širom sveta su krenule da traže svoje profile kako bi zadržale gledanost. Još tada je napuštena prevaziđena BBC forma koja je vladala do tada a koja je podrazumevala podjednaku zastupljenost svih – i malih i velikih, i bitnih i nebitnih društvenih subjekata. Kako su TV stanice htele da izbegnu da programi postanu slični „twitter diareji“, masovno su se okrenuli profilizaciji, što su neposredno pre toga uradili magazini i dnevne novine – ističe Mitrović. On zaključuje da je to današnja slika elektronskih medija u celom svetu i da skoro da nema svetskog medija koji nema politički profil, uključujući i CNN ili FOX.

(Izvor: Danas.rs, Srbin.info)

Comments

comments