Niški aerodrom već sad previše stagnira, budućnost sve neizvesnija!

Bivši direktor niškog Aerodroma “Konstantin Veliki” Vladica Đurđanović, nakon što je država i zvanično preuzela nišku vazdušnu luku i nakon nekoliko meseci ćutanja, predviđa da će ako ne bude subvencija takse biti veće, što će napraviti probleme u poslovanju sa avio-kompanijama. Ističe i da je Ministarstvo saobraćaja još pre 3 godine nameravalo da preuzme niški aerodrom, dok o svom “glasnom ćutanju” tvrdi da je govorilo sve i da se nije obrukao.

Đurđanović je nakon nekoliko meseci i intervjua koji je dao nedeljniku Vreme, pristao da govori i za Južne vesti, a kaže da je za odluku da aerodrom postane vlasništvo države “definitivno saznao kad i svi građani”, odnosno kada je Vlada donela zaključak koji je usvojilo Gradsko veće, te da zbog toga ništa nije preduzeo.

PROČITAJTE JOŠ: VUČIĆEV I VULINOV OBAVEZNI VOJNI ROK KOŠTA POLA MILIJARDE EVRA!

Bilo je špekulacija o tome koje sam čuo, ali definitivne odluke nije bilo. Grad je u strogoj tajnosti vršio pripreme za tu akciju. Tako da nije bilo ni potrebe ni mogućnosti da se bilo ko urazumi – priča Đurđanović.

Ipak, bivši direktor navodi da je i ranije bilo naznaka da će se ovo dogoditi, jer je Ministarstvo saobraćaja još 2015. godine formiralo Aerodrome Srbije d.o.o, kako kaže, sa namerom da “preuzme Niš i ostale aerodrome koji ne postoje”, dakle samo niški. Đurđanović objašnjava da su “takozvani stručnjaci koji su vodili aerodrom” pre njega, zdušno bili za tu ideju, koju će, dodaje, sada pokušati da realizuju, jer više nema smetnje.

Svi oni koji su to sprečavali su sklonjeni ili su se sklonili sami. Dakle, Ministarstvo je guralo tu priču sve vreme i u osnovi je i to jedan od uzroka razmimoilaženja njihovog i našeg koncepta – dodaje.

Iako je ova namera mnogo ranije osmišljena, poslednjih meseci se kao razlog za poklanjanje pominje koncesioni ugovor sa francuskim Vansijem koji je i dalje tajna. Međutim, predsednik Aleksandar Vučić i pomoćnik ministarke saobraćaja Zoran Ilić priznali su da on ograničava niški aerodrom, a na pitanje da li je imao priliku da pročita ovaj ugovor i koliko on zaisat ograničava nišku vazdušnu luku, Đurđanović odgovara da nije imao nikakve veze sa ovom kompanijom.

Da podsetim, Skupština Grada je poklonila aerodrom, na kraju je samo to bitno, ruke u Skupštini. Treba malo svi da se zamislimo ovde – kaže Đurđanović.

Kako će novi vlasnik uticati na dalje poslovanje i razvoj niškog aerodroma, Đurđanović kaže da ako se obistine najave gradonačelnika Darka Bulatovića i vrate delovi logistike na upravljanje gradu, kao što su parkinzi i drumski carinski terminal, vazdušna luka će morati da dobija subvencije ili će dizati takse.

I tada će biti problema u poslovanju i sa avio-kompanijama. Nadam se da će sada novi vlasnik promeniti mišljenje i ostaviti model koji funkcioniše. O daljim njihovim planovima ne mogu da govorim, jer ih nemaju – ističe bivši direktor.

“Moje ćutanje je govorilo sve”
Đurđanović je od marta, kada je gradska vlast iznenada odlučila da pokloni aerodrom državi, nemo posmatrao čitavu situaciju i nije je komentarisao, da bi tek nakon predaje niške vazdušne luke i ostavke koju je podneo, počeo sa kritikama.

Na pitanje zbog čega je tako postupio kaže da je osnovni razlog njegova pozicija u tom trenutku, jer za menandžment aerodroma “ne bi trebalo da bude bitno ko je vlasnik, posao svejedno treba obavljati profesionalno”.

U protivnom, sve bi se svelo na borbu za moju direktorsku fotelju i potpunu politizaciju funkcije. Nisam želeo da na taj način odem i svedem sve na moj lični interes, a moje glasno ćutanje je govorilo sve. Podneo sam ostavku i mislim da nisam obrukao sebe, a ni svoju porodicu – objašnjava Đurđanović.

PROČITAJTE JOŠ: BOLESNO: GAZDA NAPREDNJAKA OPET UVREDIO SRBE, NAZVAO IH KUKAVICAMA!

Nakon njegove ostavke, Gradsko veće je predložilo Dušana Kneževića za v. d. direktora Aerodroma “Konstantin Veliki”, a na pitanje da li je tačno da je bio u sukobu sa njim, Đurđanović tvrdi da kao direktor nije mogao da bude ni u kakvom sukobu ni sa jednim zaposlenim, pa ni sa njim. Novog direktora Kneževića je prvog doveo na aerodrom 2015. godine, kako kaže, bez obzira na probleme koje je pravio dve godine ranije, kada su ga otpustili sa aerodroma.

Na njemu je da pokaže da li su mu ambicije bile realne. Neko posebno mišljenje o njemu nemam, jer je takav utisak ostavio na poslu – dodaje Đurđanović.

Zamalo da se uvede linija od Niša do Istanbula

Kada je reč o novim linijama, kojih od izbijanja “afere aerodrom” još nije bilo, Đurđanović kaže da je Turkish airlines zamalo leteo od Niša do Istanbula – ova kompanija bila je na niškom aerodromu nekoliko puta, sve je bilo dogovoreno, ali je problem bio bilateralni sporazum između Srbije i Turske, u kome Niš nije pomenut kao “tačka letenja”.

Nažalost nisu mogli da polete bez izmene tog međudržavnog ugovora. Evo, neka država pokaže dobru volju i pokrene pregovore sa Turcima, kojima su kapaciteti 100 % popunjeni u Beogradu. Oni će krenuti iz Osijeka i Temišvara ako ne dobiju proširenje kapaciteta u Beogradu i Nišu. Sve kompanije su zastale sa razvojem ruta dok se ne raščisti situacija u Nišu, to je činjenica – ističe Đurđanović.

S obzirom na to da kompanija EasyJet uvodi liniju Beograd – Bazel, Đurđanović predviđa da to neće da ugrozi najstariju liniju Niš – Bazel kompanije Wizz Air, jer su njegove linije i dosad išle paralelno iz Niša, Beograda, Sofije i Skoplja.

Mi kod njih nismo imali ekskluzivu, osim ove nove linije za Beč. Ali EasyJet je pokrenuo liniju za Berlin koju očigledno niste primetili. E, to može da se oseti u Nišu, jer sem AirSerbia u Beogradu, niko drugi nije saobraćao do Berlina. Ništa strašno, radiće i naša linija, možda u početku bude nekih manjih problema, ali će tržište to ispeglati – kaže Đurđanović.

Podsetimo, Vladica Đurđanović je od 2014. godine, kada je predložen za v. d. direktora Aerodroma, član Srpske napredne stranke, ali kaže da trenutno ne zna svoj politički status i nada se da će uskoro saznati. Poslednjih meseci je poznat po „glasnom ćutanju“, jer se 30. marta kada je Gradsko veće poklonilo aerodrom državi nije izjašnjavao, a na sastanak ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović i gradske vlasti 3. aprila, nije bio ni pozvan.

Međutim, kada se februara razgovaralo o budućnosti aerodroma, nije govorio ništa, a odbio je i da učestvuje u debati Južnih vesti o poklanjanju aerodroma.

Od kada je izbila “afera aerodrom”, oglasio se samo par puta i to preko saopštenja – kada je 35 radnika ostalo bez privremenih ugovora i kada je demantovao ministarku Mihajlović da “niški aerodrom nije bezbedan”.

PROČITAJTE JOŠ: NIČIĆ NE STAJE: OBJAVIO SPISAK I ISPROZIVAO LJUDE KOJI NEĆE DA ROBUJU U ZAJEČARU!

(izvor: juznevesti.com)

Comments

comments