Presuda PROTIV BLATOIDA: Studio B plaća 120 HILJADA zbog povrede časti i ugleda!

Viši sud u Beogradu je u prvom stepenu presudio u korist Saše Radulovića u sporu protiv Studija B i glavne i odgovorne urednice Ivane Vučićević zbog neistina objavljenih u emisijama ove televizije 2016. godine.

PROČITAJTE JOŠ: „SEVERNA KOREJA“ – SVI ZAPOSLENI U JAVNIM PREDUZEĆIMA MORAJU DA OTVORE RAČUN U POŠTANSKOJ ŠTEDIONICI

U presudi se navodi da su tuženi u emisijama “Vesti u 10” i “Vesti u 7”, emitovanim više puta tokom 20. i 21. maja 2016. godine, izvestili javnost neistinitim informacijama da Radulović reketira odbornike i poslanike pokreta Dosta je bilo, da je licemer, da je strastveni kockar koji preferira kockarsku igru “Barbut”, da je iz stečajnih postupaka izvukao milionske iznose i da je na čelo vračarskog odbora postavio svog rođaka.

Sud navodi da su navedene informacije jedan vid političke kampanje koju vladajuća stranka vodi protiv svojih političkih protivnika, da je u konkretnom slučaju reč o mediju koji je blizak vladajućoj stranci, te taj medij objavljuje informacije koje nisu tačne, nisu istinite i koje nisu potpune, a sve to kako bi politički protivnik vladajuće stranke bio blaćen i prikazan u javnosti kao loš, a pogotovo se to čini u tužiočevom slučaju (Saša Radulović) jer je uspeo na izborima 2016. godine.

Sud konstatuje da Radulović kao javna ličnost mora ispoljiti viši stepen tolerancije prema informacijama koje se objavljuju u medijima, ali da je u ovom slučaju taj prag tolerancije prevaziđen u velikoj meri, jer objavljene informacije nisu ni proverene, ni tačne, ni istinite, ni potpune.

PROČITAJTE JOŠ: EVO KO STOJI IZA UBISTVA DAVIDA – NOVINAR OBJAVIO DETALJE I IMENA UBICA!

Povređen je i član 73. Zakona o informisanju koji kaže da se u cilju zaštite ljudskog dostojanstva, kao i nezavisnosti, ugleda i nepristrasnosti suda, niko u mediju ne sme označiti učiniocem krivičnog dela, odnosno oglastiti krivim pre pravosnažne odluke suda.

Sud je utvrdio i da je na mestu predsednika vračarskog odbora profesor Ratko Jankov koji nije ni ukakvom srodstvu sa Radulovićem.

Sud naglašava i da činjenica da su Studio B i Vučićević neistinite informacije preuzeli od Informera i Kurira, ne oslobađa ih za štetu nanetu Raduloviću, jer “prenošenje tuđe nedopuštene tvrdnje (informacije) je isto što i iznošenje sopstvene nedopuštene tvrdnje”. Međutim, Studio B se ni na koji način nije ogradio od tuđe nedopuštene tvrdnje, a “mogao je u duhu dužne novinarske pažnje” da konsultuje najmanje dva nezavisna izvora informacija koja će datu informaciju da ospore ili potvrde. Sud navodi da je trebalo pitati i drugu stranu, odnosno lice na koje se informacije odnose, jer su mediji dužni da pre objavljivanja informacije, provere njeno poreklo, istinitost i potpunost. U presudi stoji da autori priloga nisu tražili informacije od Radulovića pre objavljivanja priloga.

Ovo je prva presuda protiv Studija B, a u toku su postupci u preostala dva predmeta po tužbama Saše Radulovića protiv navedenog medija.

PROČITAJTE JOŠ: KRLE PONOVO IZVREĐAN NA TVITERU POSLE PLJUVANJA PO MRTVOM DAVIDU

(izvor: dostajebilo.rs)

Comments

comments