ŠAMAR: Posle konkursa nameštenog za blatoide, portal poručio lokalnim vlastima: Nećemo vašu milostinju!

Već smo pisali o tome kako prorežimski blatoidi, pre svih „Informer“, „Srpski telegraf“, „Alo“ i „Studio B“ dobijaju novac na nameštenim konkursima u gradovima po Srbiji. Tolike sume odlaze ovim nazovi medijima, da za one prave ne ostaje gotovo ništa. Naročito ne za manje medije, kakvi su, primera radi, lokalni portali.

Takva situacija je i na severu Bačke, tačnije u Somboru, najvećem gradu severnobačkog okruga. Posle silnih stotina hiljada za SNS-ove propagandne pamflete, za portal Soinfo.org je u budžetu ostalo svega – 20 hiljada dinara.

PROČITAJTE JOŠ: ZAŠTO ŠEŠELJ NE DIVLJA KADA SE RUŠI U SAVAMALI ILI OTIMAJU PENZIJE I AERODROM?!

Međutim, urednici i vlasnici su se odlučili za nešto što se svaki dan ne vidi u Srbiji: odbili su ovu „milostinju“ lokalnih SNS-ovaca i tako im opalili vreo šamar! Poručili su im da ovaj novac preusmere gde god žele i rekli da će se snaći sami i bez tih 20 hiljada, koje, realno i ne znače ništa.

Mi u nastavku prenosimo kompletan tekst koji je o ovome objavio portal Soinfo.org, a lokalnim naprednjacima u Somboru poručujemo da tih 20 hiljada daju opet Draganu J. Vučićeviću ili nekom sličnom Vučićevom „novinaru“!

Tekst sa somborskog portala pročitajte u nastavku:

SOinfo.org neće koristiti dodeljena sredstva na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata. Opredeljenih 20.000 dinara ostavljamo gradu Somboru da ih kroz predstojeći rebalans preusmeri na pozicije koje manjkaju.

PROČITAJTE JOŠ: AFERA JEREMIĆ JE DOKAZ DA JE VUČIĆEVA SRBIJA BANANA DRŽAVA

Redakcija SOinfo.org portala je ovu odluku donela jednoglasno, uz konstataciju da ne želimo da dajemo legitimitet nezakonitom rešenju koje je potpisala gradonačelnica Dušanka Golubović. Ona je direktno prekršila konkursne kriterijume i povredila Zakon o javnom informisanju. Gradonačelnica Sombora je dodelila novac građana Sombora medijima kojima je u prethodnom periodu izrečeno više desetina javnih opomena Saveta za štampu, konkretno Medijskoj mreži doo iz Beograda (Srpski telegraf) – 200.000 dinara, News media tim Beograd (Srbija danas) – milion dinara, Proglas public relations (Studio B) – 300.000 dinara, te Info IT media (Informer) – 200.000 dinara. Prema Pravilniku koji propisuje kriterijume za ocenu medijskih projekata, koga je 2014. godine doneo tadašnji ministar kulture i informisanja Ivan Tasovac, prednost u dobijanju novca bi trebalo da imaju projekti koji ostvaruju javni interes, uz garanciju da se medij pridržava profesionalnih i etičkih standarda. Pitamo gradonačelnicu Golubović i Komisiju za dodelu sredstava u sastavu Šmit, Kolar, Dimitrić Nešić, zašto se nisu pridržavali ovog pravilnika i da li je moguće da su gotovo četvrtinu novca iz budžeta grada poklonili „tabloidnim medijima” koji ne poštuju ni najminimalnije standarde profesije. Pitamo gradonačelnicu Sombora koji su to „naslovi” preporučili gore navedene „novine” za sredstva iz budžeta grada Sombora, da nije to slučajno tekst „Ustaše će tražiti Apatin, Sombor i Bačku Palanku” ili možda „Jokiću bruko! Izdao si Srbiju, sramoto” koji su se bez razlike pojavljivali u svim ovim izdanjima, samo pod različitim datumima. Možda ih je za konkursna sredstva ipak preporučila lanjska realizacija projekta, koja nikad nije završena ili je pak bio dovoljan naslov „Spektakl u Somboru: Gradonačelnica Golubović (na slici ispod) otvorila prvenstvo Srbije!”.

Ukoliko niste znali nemoguće je pronaći kako su konkretno ovi mediji informisali građane Sombora u prethodnom pozivu. Kad smo već kod realizacije ranijih projekata bilo bi dobro da objasnite i da li je uspešno realizovan projekat UG „Ja volim Sombor” iz 2017. godine. Pitamo Vas da li je i kako ovaj agregator regionalnih vesti izradio bazu marginalizovanih grupa i javno informisao o njima. Pitamo kako je moguće da ste ove godine za projekat manjeg obima, opredelili još značajnija sredstva, ukupno 950.000 dinara. Obzirom da je tokom 2017. godine sajtu pomenutog udruženja građana dodeljeno (750.000 dinara), a da je objavio ukupno deset saopštenja u kojima se pominju OSI (mahom sa teritorije Odžaka) dolazimo do zaključka da grad Sombor „kopi pejst” objave vrednuje sa 75.000 dinara po komadu teksta. Po toj ceni, gradonačelnice, moglo se „o nama” pisati u značajno ozbiljnijim međunarodnim magazinima i časopisima. Kad sve ovo imamo u vidu konkursni prolaz dugogodišnjeg radio pirata „BB radija” dođe kao nešto sasvim „nebitno”. Ne smemo izostaviti da je rekordni projektni iznos (1,9 miliona dinara) pripao lokalnoj televiziji koja bez dozvole i saglasnosti redakcije, godinama koristi SOinfo.org vesti za pripremu svojih informativnih emisija. Kompletnu listu izabranih medijskih projekata pronađite u prilogu vesti.

Koristimo ovu priliku da zahvalimo svim „kolegama” što su u prethodne dve nedelje pružili nesebičnu podršku i ponudili pomoć SOinfo.org portalu kako bi preživeli ova teška vremena. Upravo ta Vaša reakcije poštovani medijski poslenici primorala nas je da nastavimo dalje i borimo se, makar i sami, za medijske slobode, koje se podrazumevaju u uređenom društvu, što Srbija sigurno nije. Verujemo da ćete nas, kao i do sada, svesrdno podržati u tim nastojanjima.

Gradonačelnice, botove možete reaktivirati. SOinfo.org, i pored svih vaših višegodišnjih pokušaja, barem za sada neće biti ugušen, ni ugašen.

PROČITAJTE JOŠ: KRALJEVČANI NE ODUSTAJU – PROTEST NASTAVLJEN I OVE NEDELJE

Comments

comments