Televizija pod kontrolom Dušana Bajatovića dobila 8,6 miliona!

Za nepune tri godine, novosadska regionalna televizija Most koja je povezana sa direktorom Javnog preduzeća Srbijagas i potpredsednikom Socijalitstičke partije Srbije Dušanom Bajatovićem koji je zamrznuo svoju partijsku funkciju, na konkursima od pokrajinske i gradske vlasti dobila je 8,65 miliona dinara.

TV Most nikada nije bio rekorder po dobijanjima iz budžeta na gradskim i pokrajinskim konkursima za sufinansiranje medija, ali je gotovo uvek na listi dobitnika i za njihove projekte često je opredeljeno po više od milion dinara, što ih na konkursima svrstava u sam vrh po količini odobrenog novca, kada je reč o televizijskim stanicama.

PROČITAJTE JOŠ: U SUBOTU, U MINUT DO 12: PROTEST ZA ODBRANU BEOGRADSKE ŽELEZNIČKE STANICE!

Samo sa konkursa novosadske Gradske uprave za kulturu od 2015. godine do danas, na račune TV Most slilo se više od 6,8 miliona dinara.

Na pokrajinskim konkursima za tri godine TV Most dobio je 2,3 miliona dinara, a novac je dobio samo prošle i ove godine, dok ranije – u vreme prošle pokrajinske vlasti – njihovi projekti nisu bili podržani i nisu dobijali ni dinar. A četiri produkcije koje su obećale da će njihovi medijski sadržaji biti prikazani na TV Most dobile su ove godine na konkursima pokrajine dodatnih 1,3 miliona dinara, skoro istu svotu novca kao i sama televizija.

Komisija novosadske Gradske uprave za kulturu bila je vrlo izdašna kada je u pitanju finansiranje informativnog programa TV Most, pa čak i onog na ruskom jeziku.

Na tek završenom konkursu, TV Most je za dva projekta dobio 700.000 dinara, a jedan od projekata je „Ruski Dnevnik“ koji grad godinama finansira.

U periodu od 2015. do 2018. godine za projekat „Ruski Dnevnik“ samo od grada opredeljeno 1,6 miliona dinara.

Radi se o „Dnevniku“ ruske nacionalne televizije TV1 koji se prikazuje na TV Most radnim danima u udarnom terminu od 19 časova i u njemu definitivno nema vesti iz Novog Sada pa se postavlja pitanje kako se njime ostvaruje javni interes na teritoriji glavnog grada Vojvodine.

Zanimljivo je to da je projekat počeo sa skromnim finansiranjem od strane grada i da je prve godine za njegovo sprovođenje opredeljeno svega 124.000 dinara, da bi već 2017. godine bio finansiran celim milionom. Ove godine za tu svrhu opredeljeno je samo 200.000 dinara.

Međutim, sama televizija prikazuje dosta ruskog programa. Prema saopštenju koje su poslali medijima u septembru prošle godine najavljeno je „novo ruho televizije“. Novitete prema saopštenju predstavljaju ruski programi koji nikada nisu bili emitovani van granica Rusije.

PROČITAJTE JOŠ: MUP VODE STARLETE I NAVIJAČI, NIJE ČUDO ŠTO NAM ULICE IZGLEDAJU KAO RATNA ZONA!

“Gledaoci će, ekskluzivno, imati priliku da pogledaju ruske serijale dokumentarnog i igranog programa koji nikada nije emitovan van Rusije. Posebno mesto u novoj šemi imaće ruski crtani filmovi”, najavljeno je sa ove televizije.

Šta je TV Most?

TV Most konkurisala je za frekvenciju 2007. godine, ali i tada je njihov put do etra bio trnovit, pošto su im Članovi saveta tadašnje Republičke radiodifuzne agencije zamerili to što je na programu još uvek išao „Tarot“, te što su imali erotsku emisiju Sanje Tigrice, po kojoj su i bili poznati u široj javnosti. Na ovoj televiziji jedno vreme autorsku emisiju imala je i Milijana Baletić, novinarka Radio-televizije Vojvodina koja se tokom ratova koji su prethodili raspadu Jugoslavije „proslavila“ ratnohuškačkim izveštavanjem.

Volšebni poslovni uspeh

TV Most je od 2014. do 2017. godine prešla veliki put od gubitaša do firme čiji je profit zavidan. Naime, prema finansijskom izveštaju za 2014. godinu ova televizija napravila je neto gubitak od skoro 15 miliona dinara. Naredne godine gubitak se povećao na nešto više od 18,1 milion dinara, dok se 2016. godine popeo na nešto više od 24,1 milion dinara minusa. Posle perioda velikih gubitaka. tokom 2017. godine ostvaren je profit i to veći od 30,6 miliona dinara.

Osnivač televizije bio je Dušan Bajatović, iako tih podataka nema u Agenciji za privredne registre, već je Osnivački akt iz 2012. godine, kada su vlasnici već bili njegovi roditelji, dok je samo preduzeće osnovano 2003. godine. U njegovoj biografiji na sajtu Istinomera navodi se da je on osnivač i raniji direktor pomenute televizije.

Inače, televizija se i ranije oslanjala na budžetski novac. Savet za borbu protiv korupcije još je 2015. godine konstatovao da se na račune TV Most od Pokrajinskog sekretarijata za kulturu slilo 2,7 miliona dinara tokom 2011. i 2012. godine. Naredne dve godine primili su i 2,4 miliona dinara od Kulturnog centra grada Novog Sada, ali i 3,5 miliona od novosadske skupštine.

PROČITAJTE JOŠ: MALI, ALI BAHATI: PUPS JE 10 GODINA UZ SVAKU VLAST I DOBIJA – ŠTA GOD POŽELI!

(izvor: voice.org.rs)

Comments

comments