(VIDEO): Javno preduzeće podnelo krivičnu prijavu protiv medija zbog postavljenog pitanja?!

Krivična prijava koju je JKP „Čistoća“ iz Novog Sada podnelo protiv TV Kanala 9 i Udruženja „Prosperitet“ i njihovih odgovornih lica ukazuje još jednom na potpuno nerazumevanje Zakona o dostupnosti informacija od javnog značaja. Naime, svaki građanin – medij, organizacija, pojedinac, NVO – ima pravo na informacije i nema obavezu da objašnjava zašto ih traži. S druge strane, oni koji su obavezni da daju informacije zato što raspolažu sredstvima građana koji ih i plaćaju za to ne smeju se oglušivati na svoju obavezu jer su za to zaprećene kazne.

PROČITAJTE JOŠ: (VIDEO): SVEDOČANSTVO O UŽASU IZ KAJZENA: PRETNJE, MOBING I ROBOVSKI POLOŽAJ RADNIKA

Upravo suštinsko nerazumevanje ovoga dovelo je do najnovijih tužbi u kojima je javno preduzeće tužilo medij i Udruženje potrošača zato što su prethodno kažnjeni zbog nedostavljanja informacija, piše Kanal 9.

 

U krivičnoj prijavi se Kanalu 9, Udruženju za zaštitu prava potrošača „Prosperitet“ i odgovornim licima stavlja na teret da su učinili krivično delo prevare u obavljanju privredne delatnosti i zloupotreba položaja odgovornog lica.

PROČITAJTE JOŠ: 15 MILIONA IZ BUDŽETA ZA „INFORMER“, „ALO“ I „SRPSKI TELEGRAF“

Kako se navodi u krivičnoj prijavi, TV Kanal 9 i Udruženje „Prosperitet“ zaključili su ugovor o poslovnoj saradnji u kojoj je TV Kanal 9 trebalo da pribavi i emituje u okviru svog programa podatke dobijene od JKP „Čistoća“, a Udruženje „Prosperitet“ trebalo je Kanalu 9 da plati za svaku emitovanu emisiju 6.000 dinara, prenosi Kanal 9.

Da bi realizovao ugovorene emisije, Kanal 9 je od 2. februara 2015. do 29. aprila 2016. upućivao JKP „Čistoći“ zahteve za pristup informacijama od javnog značaja.

Kako se u krivičnoj prijavi navodi, pošto JKP „Čistoća“ nije postupila po podnetim zahtevima, odnosno TV Kanalu 9 nije dostavila nijednu traženu informaciju, Kanal 9 je pokrenuo protiv JKP „Čistoća“ postupak za naknadu štete, a sud je prvostepenom presudom obavezao „Čistoću“ da TV Kanalu 9 isplati štetu u iznosu od 1.632.000 dinara i 318.000 dinara na ime troškova postupka.

PROČITAJTE JOŠ: OPET JE ISPAO GLUP: VULINE, SHVATI VEĆ JEDNOM DA NE POSTOJI „VRHOVNI KOMANDANT“

Čitavu priču možete pogledati i u video-prilogu ispod:

(izvor: beogradski-glas.rs)

Comments

comments