Politika

Zvuči kao loš vic: Trener, šef rasvete i vođa čuvara – vode državno preduzeće!

Radnici tvrde da je ovo prvi put da u rukovodstvu firme nema mašinskih i saobraćajnih inženjera sa iskustvom, već ljudi kojima je dominantna kvalifikacija članstvo u partiji!

Iako država ima oko 70 odsto vlasništva u Saobraćajnom preduzeću Lasta, ona se nije mešala u izbor menadžmenta, odnosno članova Nadzornog i Izvršnog odbora. Tako bar tvrde u Ministarstvu privrede.

PROČITAJTE JOŠ: “PROTIV NAŠE OPŠTINE SE VODI HISTERIČNA KAMPANJA – SAMO ZATO ŠTO SMO OPOZICIJA”

Na pitanja da li su učestvovali u postavljanju čelnika Laste i ako jesu, koje kriterijume su imenovane osobe morale da ispune, s obzirom na to da nije reč o političkoj funkciji već o stručnoj, upravljačkoj, iz Ministarstva odgovaraju da je članove Nadzornog, Izvršnog odbora i generalnog direktora imenovala Skupština preduzeća. Izbegnuta je informacija da li država, s obzirom na udeo u kapitalu, ima većinski glas u tom telu. „Ministarstvo privrede poštujući Zakon o privrednim društvima, kao i Zakon o ministarstvima koji određuje delokrug rada ministarstva, ne imenuje organe upravljanja u privrednim društvima, pa tako nije imenovalo ni generalnog direktora AD Lasta Beograd“, navodi dalje Ministarstvo.

Zaključak da se država „ne meša“ u poslovanje firmi koje su u njenom vlasništvu, možda je i objašnjenje za nezadovoljstvo radnika. Oni tvrde da su prvi put u istoriji Laste, u vrhu ljudi kojima je dominantna kvalifikacija članstvo u SNS-u, a da nema diplomiranih mašinskih inženjera niti saobraćajnih sa iskustvom. Istina, kažu radnici koji su se obratili našem listu, diplomu Saobraćajnog fakulteta ima Dragana Milovanović, članica Nadzornog odbora, ali ne i potrebno iskustvo jer je pre tog mesta radila kao volonter u opštini Čukarica. NJima je sporno i postavljenje predsednika tog organa, Dejana Mikuletića, diplomiranog menadžera, koji je, navode, zaposlen kao šef obezbeđenja u Telekomu iako priznaju da radno vreme provodi isključivo u Lasti. U Nadzornom odboru preduzeća je i jedan diplomirani pravnik, zatim diplomirani ekonomista – menadžer u bankarstvu, ali i oficir u penziji i diplomirani trener u fudbalu.

Najspornije im je imenovanje generalnog direktora Tonija Gajića, koji je na to mesto došao sa funkcije predsednika Nadzornog odbora, odnosno sa radnog mesta šefa rasvete u komunalnom preduzeću Đunis iz Uba. Gajić je, inače, stekao zvanje diplomiranog menadžera 2014. na Megatrendu. I Gajić i Mikuletić imaju dodatne funkcije, oni su operativno zaduženi za rad naprednjaka u Nišu, pa ih, kako tvrde radnici, uoči gotovo svakog vikenda dva luksuzna automobila iz Laste prevoze na jug.

PROČITAJTE JOŠ: SVAKA ČAST: KRAGUJEVČANI U POTPUNOM ŠTRAJKU, NE ODUSTAJU DO ISPUNJENJA ZAHTEVA!

– Lasta je postala spremište za zaslužne kadrove SNS-a pa zato niko i ne postavlja pitanje kako firma funkcioniše. Tako je bez reagovanja prošlo to što smo bez vidljivog razloga izgubili liniju Beograd – Obrenovac, na kojoj smo učestvovali sa 98 odsto polazaka. Možda je koincidencija, ali liniju je dobila Strela iz Uba, odakle je i generalni direktor. Izgubljen je i deo linije prema Kolubari, u đačkom turizmu smo spali na jednu ekskurziju godišnje, a do pre dve godine bili smo najveći prevoznik – kažu radnici.

Oni zameraju poslovodstvu i na politici tehnoloških viškova prema kojoj su umesto otpuštenih spremačica i radnika obezbeđenja, angažovane agencije, što preduzeće mesečno košta oko četiri miliona više. Ni socijalni program nije bez zamerki, navode primer da je prilikom prvog paketa više od 600 radnika uzelo otpremnine, ali je ubrzo moralo da se zaposli još oko 320 ljudi, među kojima su bili i oni koji su napustili firmu. Takva se situacija ponavlja u svakom krugu socijalnog programa, zbog čega je u firmi sve manje vozača.

Ipak, najveće nezadovoljstvo grupe zaposlenih jeste to što je uz deo Lastine autobuske stanice koji je morao da se ruši zbog izgradnje Beograda na vodi bespotrebno srušen ceo kompleks. Na tom mestu sada je parking za autobuse koji koristi i naplaćuje Beogradska autobuska stanica, dok Lasta plaća BAS-u za korišćenje peronskih usluga. Koliko, nismo uspeli da saznamo.

Nismo dobili ni tražene informacije o razlozima zbog kojih su izgubljene isplative linije, niti o stručnim kvalifikacijama članova Nadzornog i Izvršnog odbora i generalnog direktora. Gajić se, naime, javio na telefon i zamolio da pitanja pošaljemo porukom, ali na nju dva dana nije odgovorio. Mikuletić nas je uputio na PR službu, sa kojom smo pre toga već kontaktirali i poslali pitanja mejlom, ali odgovori ni posle dva dana nisu stigli.

Ubu na dar od Laste

Toni Gajić još dok je bio na funkciji predsednika Nadzornog odbora istakao se kao donator, pa je Lastin agregat poklonio Medicinskom centru Uba, gde je bio predsednik Upravnog odbora. On je, prema pisanju lokalnog lista, predajući sam sebi uređaj, najavio je i druge vrste pomoći lokalnoj zajednici, poput opremanja ustanova i zapošljavanja Ubljana u Lasti.

PROČITAJTE JOŠ: KAKO JE TOMA USPEO DA POTROŠI 750 HILJADA EVRA ZA GODINU DANA?!

(izvor: danas.rs)

Comments

comments