Deonica autoputa kod Grdelice gde se srušio potporni zid nije jedina na Koridoru 10 na kojoj je glavni projekat više puta menjan bez odobrenja, pa čak i bez građevinske dozvole. Zvanično objavljen izveštaj Republičke građevinske inspekcije, koja je krajem septembra izvršila kontrolu radova na deonici Srpska Kuća – Levosoje, pokazuje da je glavni projekat za ovaj deo autoputa menjan ili dopunjen čak 30 puta. Sve ovo ne bi bilo sporno da su za te izmene dobijene potrebne građevinske dozvole.
Deonica Srpska Kuća – Levosoje, jedna od retkih koja se finansira direktno iz budžeta Srbije, primer je kršenja procedura, zakona, zadatih rokova, nelogičnih odluka i neodgovornosti države prema novcu svih građana Srbije.
Ovaj deo Koridora 10, dug svega 8,5 kilometara, počeo je da se gradi još 2015. godine. Taj posao vredan oko četiri milijarde dinara dobio je konzorcijum preduzeća MBA „Ratko Mitrović“ niskogradnja i „Srbijaautoput“. Deonica je trebalo da bude završena još prošle godine, ali se ispostavilo da projekat CIP-a napravljen još 2008. ne odgovara stanju na terenu, da mora da se menja, ali i da to iziskuje dodatne troškove.
PROČITAJTE JOŠ: OVAJ ČOVEK JE DAO 9 ODLIČNIH RAZLOGA ZAŠTO NE TREBA DA DAMO NI DINAR RTS-U!
Zbog toga, ali i probijanja rokova, sa izvođečima radova je 15.12.2017. raskinut ugovor. Nekoliko meseci kasnije investitor JP Putevi Srbije raspisuju novi tender za završetak ovog dela autoputa Koridora 10, a posao, kao jedini ponuđači ponovo dobijaju iste firme sa kojima je prethodno raskinut ugovor. Novi radovi plaćeni su dodatnih 1,2 milijarde dinara, i počeli su prema ugovoru početkom juna 2018. godine.
Četiri meseca kasnije kada su radovi uveliko u toku, na teren, u vanrednu kontrolu izlazi Republička građevinska inspekcija. Sve to se dešavalo u periodu nakon što se kod Grdelice srušio potporni zid, i kada je ustanovljeno da je glavni projekat za tu deonicu menjan čak 11 puta bez saglasnoti nadležnih institucija.
Na terenu se objekti ne grade prema važećoj dokumentaciji
Sudeći prema izveštaju Republičke građevinske inspekcije slična situacija zatečena je i na delu autoputa od Srpske Kuće do Levosoja, na kojoj su investitor radova JP Putevi Srbije, a stručni nadzor državno preduzeće Koridori Srbije.
U zapisniku inspekcije, kao razlog kontrole navodi se “neophodnost preduzimanja hitnih mera radi sprečavanja ili otklanjanja neposredne opasanosti po život i zdravlje ljudi i životnu sredinu”..
Inspekcija u delu izveštaja koji se odnosi na to šta je utvrđeno tokom kontrole navodi da je za navedenu deonicu bilo ukupno 30 izmena ili dopuna projekta po kojima su izvedeni ili se još izvode radovi, da nisu prošli proceduru izmene rešenja o građevinskoj dozvoli, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.
“Na terenu se objekti ne grade prema važećoj dokumentaciji (građevinskoj dozvoli i projektu za izvođenje – ovde po rešenju o odobrenju i prijavi radova sa Glavnim projektom”, navodi se u izveštaju uz nalog inspektora da investitor u roku od 15 dana pribavi potrebne dozvole.
Odgovore na pitanja zbog čega su radovi počeli bez prethodno prikupljene dokumentacije, i da li su u međuvremenu dobijene zakonom obavezne građevinske dozvole, novinari Insajdera uputili su JP Putevima Srbije pre više od nedelju dana. Odgovore i dalje čekamo.
PROČITAJTE JOŠ: VLADA SRBIJE PREVARILA MAJKE!
„Mogli smo imati koridor i po“
Deonica Srpska kuća – Levosoje samo je jedna od nezavršenih deonica, a na svim se javljaju slični problemi koji na kraju dovode do toga da Koridor 10 još nije završen, a cene radova neprestano se uvećavaju.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović u aprilu 2015. godine izjavila je da je cena Koridora 10 uvećana za najmanje pola milijarde evra.
„Za Koridor 10 je pre dosta godina izdvojeno 1,1 milijarda evra da se uradi. Kada bude završen krajem 2016. godine, ispašće da smo mogli da uradimo koridor i po. Najmanje pola milijarde evra dali smo za odštetne zahteve i lošu eksproprijaciju“, rekla je Zorana Mihajlović za Politiku.
PROČITAJTE JOŠ: (VIDEO) POGLEDAJTE FILM KOJI OTKRIVA MUTNE RADNE OKO OSNIVANJA SNS-A!
U januaru ove godine rekla je da je Koridor 10 za nju već završen. Iako je činjenica da se ovom poslu konačno nazire kraj i dalje na svim delovima Koridora 10 – projektima sever, istok, jug i obilaznica Beograd – postoje nezavršene deonice.
(izvor: insajder.net)