Bivši direktor Železnica Srbije Milanko Šarančić i troje saradnika oslobođeni su optužbi da su zloupotrebom položaja oštetili to javno preduzeće. Oni su oslobođeni odgovornosti za nezakonitu nabavku šest lokomotiva od Slovenačkih železnica i 10 vagona od švedske kompanije „Šveden reil“.
Nije bilo malverzacija sa kupovinom lokomotiva i vagona. Viši sud u Beogradu utvrdio je da nema dovoljno dokaza protiv više bivših funkcionera Železnice i njihovih saradnika kojima bi bile potkrepljene optužbe za malverzacije kojima su, navodno, naneli štetu „Železnicama Srbije“ od najmanje 908.000 evra.
PROČITAJTE JOŠ: NEČUVENO: NAPREDNJACI RAZGRABILI PAKETIĆE ZA SOCIJALNO UGROŽENU DECU!
Sudsko veće, na čelu sa sudijom Svetlanom Aleksić, jednoglasno je utvrdilo da Tužilaštvo nije ponudilo dovoljno dokaza kojima bi potkrepili svoje optužbe da je taj posao mogao da se obavi u Srbiji, bez posrednika, što su optuženi negirali, pozivajući se na tadašnje zakone, pre svih na Zakon o finansijskom lizingu, po kome nisu morali da raspisuju tender, već su mogli da obave „hitnu kupovinu“.
Osim Šarančića, pred Specijalnim sudom optužbi su oslobođeni i bivši pomoćnik direktora za vuču i vozna sredstva ŽTP „Beograd“ Zoran Milićević, bivši pomoćnik direktora sektora za vuču i tehničku dokumentaciju u istom preduzeću Dragoslav Pejčić, zastupnik preduzeća „Korel“ iz Londona i odgovorno lice u privatnom preduzeću „Sibeks“ Milorad Čelebić.
Prema optužnici, sporne lokomotive i vagoni, za čiju nabavku se teretio Šarančić, kupljene su po znatno višoj ceni preko preduzeća posrednika, a ne direktno od ponuđača.
Optuženi su da su ostvarili korist nezakonitim sprovođenjem javne nabavke i uvođenjem posrednika u posao. Kako je navedeno, kupovinom iz druge ili treće ruke, cena lokomotiva i vozova uvećana je znatno od ponuđene cene direktnog ponuđača, navelo je tužilaštvo u optužnici.
PROČITAJTE JOŠ: “ODLUKE GRADSKOG PARLAMENTA SU OD SADA NEVAŽEĆE”!
U ponovljenom postupku sud je utvrdio „da su optuženi postupali u okviru svojih službenih ovlašćenja, u skladu sa tadašnjim zakonima i pravilnicima i da svojim postupanjem nisu doveli do realizacije ta dva posla na način na koji je navedeno u optuznici“.
Bivši direktor „Železnica Srbije“ proveo je u pritvoru više od 13 meseci, nakon čega je pušten da se brani sa slobode uz jemstvo.
Uhapšen je 2. juna 2010, a u januaru 2011. je njemu i njegovim saradnicima počelo suđenje.
U aprilu 2013. osuđen je na pet godina zatvora, dvojica njegovih saradnika na po četiri godine, dok je jedan bio oslobodjen. Preduzeća iz Londona i Trsta, koja su bila posrednici u kupovini, obavezana su da u budžet vrate nezakonitu stečenu dobit od tadašnjih 74 miliina dinara.
Presudu je 2015. godine poništio Apelacioni sud i naložio novo suđenje.
Šarančić je tokom izlaganja odbrane za svoje hapšenje optužio Demokratsku stranku, navodeći da je proces protiv njega politički montiran i da je uhapšen posle sukoba sa funkcionerom DS i gradonačelnikom Beograda Draganom Đilasom.
Zanimljivo je i da se, i pre nego što je Apelacioni sud poništio presudu, Šarančić polovinom 2014 . godine javio na konkurs za direktora Železnica Srbije, ali na njemu nije izabran. Na konkurs se javio uprkos tome što mu je tadašnjom presudom izrečena zabrana obavljanja javnim poslom, jer ona nije bila pravosnažna.
Ni ova presuda nije pravosnažna i očekuje se da će na nju tužilaštvo uložiti žalbu, pa će konačnu odluku doneti Apelacioni sud.
(izvor: beogradski-glas.rs)