Biro za društvena istraživanja (BIRODI) je zatražio od Regulatornog tela za elektronske medije (REM) da spreči prikriveno reklamiranje izbornih lista u izbornom bloku u dnevnicima kada učesnici na izborima, umesto saopštenja, medijima dostavljaju video-materijale koji su izborno-propagandni sadržaj, a ne medijski.
BIRODI u saopštenju na sajtu www.birodi.rs navodi da se time „krši član 47 stav 2 Zakona o elektronskim medijima, kojim se od emitera zahteva da obezbede slobodno, istinito, objektivno, potpuno i blagovremeno informisanje“.
Izjavljuju da njihov dosadašnji nadzor medija ukazuje da se na početku izborne kampanje 2020. godine ponavlja situacija koju smo imali u kampanji 2012. godine.
Saopštavaju da umesto da novinari u medijima pitaju i analiziraju programe izbornih aktera i time drže odgovornima učesnike izborne kampanje pružajući građanima objektivne i relevantne informacije, na osnovu kojih bi građani mogli da odluče za koga će glasati, mediji se pretvaraju u sredstvo propagande, a od medijskih sadržaja reklame.
„Predlažemo da umesto emitovanja propagadnih sadržaja, mediji, odnosno njihovi novinari snime i emituju priloge čiji će sadržaj nastati kao rezultat odgovora predstavnika izbornih lista na pitanja koja su relevatna za građane, buduće glasače, a što će im pomoći pri donošenju izbornih odluka, a izbornih listama da predstave svoje izborne programe“, navodi se na sajtu.