Politika

Evo koje stranke najviše troše na reklamiranje na Fejsbuku

Da su se političari preselili na društvene mreže, jeste komentar velikog broja građana koji ovdašnjim stranačkim liderima zameraju to što ih sve manje viđaju na terenu.

A da neposredan kontakt sa ljudima političari pokušavaju da nadomeste upravo prisustvom na društvenim mrežama, pokazuje i to što u objave na Fejsbuku ulažu i to debelo – ne samo vreme, već i novac. Postovi na ovoj društvenoj mreži se na zvaničnim nalozima političkih stranaka “bustuju”, iliti – plaća se Fejsbuku kako bi sponzorisanu objavu isporučio što većem broju korisnika.

Tako se danas među političarima vodi pravo nadmetanje za “ričeve” i “lajkove”, a prema podacima o plaćenim reklamama kojima Fejsbuk raspolaže, otkrivamo i koje to stranke najviše para daju na reklame (cifre se odnose na period otkad je Fejsbuk uveo nove mere u praćenju političkog oglašavanja).

1. Prvo mesto po količini potrošenog novca na bustovanje objava drži Pokret obnove Kraljevine Srbije (POKS) koji je u naznačenom periodu spiskao čak 16.687 evra.
2. Drugo mesto pripalo je fejsbuk stranici “Naprednjaci” koja je potrošila 9.276 evra. Reč je očigledno o paralelnoj stranici Srpske napredne stranke koja broji oko 14.000 pratilaca i gde se redovno emituju spotovi SNS i naravno sponzorišu.
3. Treće mesto u trošenju novca na FB reklamiranje drži zvanična stranica Gorana Vesića, zamenika gradonačelnika Beograda. Vesić je na sopstvenu FB promociju potrošio 6.615 evra.
4. Na četvrtom mestu nalazi se Stranka slobode i pravde Dragana Đilasa, koja je na sponzorisanje objava u istom periodu potrošila 4.899 evra.

U borbi za lajkove, ovdašnji političari očigledno ne žale pare. A da li će se lajkovi pretvoriti u realne glasove, ostaje da se vidi na izborima.

Što se medijskih portala tiče, i oni takođe daju novac kako bi njihove objave videlo što više ljudi. Za sada u tome prednjači portal Alo koji je potrošio oko 15.000 evra. Sledi portal Objektiv sa 14.605 evra, zatim Nova.rs sa potrošenih 13.070 evra, i portal Direktno koji je na svojoj FB stranici sponzorisao objave sa, za sada, 12.093 evra.

 

Ovi podaci fejsbuka odnose se na najveće trošadžije među stranicama koje plasiraju sadržaj u vezi sa politikom, a pored političkih stranaka i medijskih portala, iz priloženog se vidi da novac na sponzorisanje objava troše i nevladine organizacije. Podaci su javno dostupni od kada je ova društvena mreža unela novine radi povećanja transparentnosti političkog oglašavanja.

Comments

comments