Da su se političari preselili na društvene mreže, jeste komentar velikog broja građana koji ovdašnjim stranačkim liderima zameraju to što ih sve manje viđaju na terenu.
A da neposredan kontakt sa ljudima političari pokušavaju da nadomeste upravo prisustvom na društvenim mrežama, pokazuje i to što u objave na Fejsbuku ulažu i to debelo – ne samo vreme, već i novac. Postovi na ovoj društvenoj mreži se na zvaničnim nalozima političkih stranaka “bustuju”, iliti – plaća se Fejsbuku kako bi sponzorisanu objavu isporučio što većem broju korisnika.
Tako se danas među političarima vodi pravo nadmetanje za “ričeve” i “lajkove”, a prema podacima o plaćenim reklamama kojima Fejsbuk raspolaže, otkrivamo i koje to stranke najviše para daju na reklame (cifre se odnose na period otkad je Fejsbuk uveo nove mere u praćenju političkog oglašavanja).
1. Prvo mesto po količini potrošenog novca na bustovanje objava drži Pokret obnove Kraljevine Srbije (POKS) koji je u naznačenom periodu spiskao čak 16.687 evra.
2. Drugo mesto pripalo je fejsbuk stranici “Naprednjaci” koja je potrošila 9.276 evra. Reč je očigledno o paralelnoj stranici Srpske napredne stranke koja broji oko 14.000 pratilaca i gde se redovno emituju spotovi SNS i naravno sponzorišu.
3. Treće mesto u trošenju novca na FB reklamiranje drži zvanična stranica Gorana Vesića, zamenika gradonačelnika Beograda. Vesić je na sopstvenu FB promociju potrošio 6.615 evra.
4. Na četvrtom mestu nalazi se Stranka slobode i pravde Dragana Đilasa, koja je na sponzorisanje objava u istom periodu potrošila 4.899 evra.
U borbi za lajkove, ovdašnji političari očigledno ne žale pare. A da li će se lajkovi pretvoriti u realne glasove, ostaje da se vidi na izborima.
Što se medijskih portala tiče, i oni takođe daju novac kako bi njihove objave videlo što više ljudi. Za sada u tome prednjači portal Alo koji je potrošio oko 15.000 evra. Sledi portal Objektiv sa 14.605 evra, zatim Nova.rs sa potrošenih 13.070 evra, i portal Direktno koji je na svojoj FB stranici sponzorisao objave sa, za sada, 12.093 evra.
Ovi podaci fejsbuka odnose se na najveće trošadžije među stranicama koje plasiraju sadržaj u vezi sa politikom, a pored političkih stranaka i medijskih portala, iz priloženog se vidi da novac na sponzorisanje objava troše i nevladine organizacije. Podaci su javno dostupni od kada je ova društvena mreža unela novine radi povećanja transparentnosti političkog oglašavanja.