DruštvoPolitika

Istraživanje javnog mnjenja – bez “Dosta je bilo”!

Zvoni fiksni telefon. Pomislih, evo opet neke promocije. Javim se i baš kada sam htela da se zahvalim i spustim slušalicu, jednim uhom čujem Stratedžik marketing anketa.

Pa, hajde da vidim o čemu se radi, ipak je najpoznatija agencija. Prvih par pitanja su uopštena: godine starosti, obrazovanje, članovi porodice… Zatim dolaze do suštine ankete.

Prvo pitanje je da li Beograd ide u dobrom ili lošem pravcu. Najverovatnije očekuju da hvalim gradonačelnika Sinišu Malog ili možda nekog drugog. Odgovorih da ide u najgorem mogućem pravcu. Ovo pitanje ukazuje da je anketa usmerena na beogradske izbore. Sledeće pitanje se odnosilo na ime partije za koju bih glasala, ako bi se uskoro raspisali izbori. Devojka sa druge strane žice počela je da nabraja desetak organizacija, ali DJB nema na spisku. Odgovorih DJB, a iz slušalice dolazi pitanje: “Ko je to?” Najljubaznije joj odgovorih da je to Dosta je bilo, inače parlamentarna stranka. “Aha, Saša Radulović”, priseti se žena iz slušalice.

Sledeće pitanje se odnosi na alternativnu partiju (ona koja mi je drugi izbor valjda). Anketarka počinje da čita i na kraju Zavetnici. Ali, opet DJB nema. Rekoh joj da je DJB na prvom, drugom… stotom mestu!

Sledeća je molba da se opredelim za koalicije, pa sledi čitanje ponuđenih odgovora… I opet nigde nema DJB. To već nisam mogla da oćutim pa sam sagovornici iz slušalice rekla da je sramota da ni na jednoj listi nema Dosta je bilo, parlamentarne stranke, a ima Zavetnike. Dobila sam samo odgovor da su pitanja takva.

Sledeće pitanje je u koju političku ličnost imam najviše poverenja i da ocenom od 1-5 ocenim političare. Opet čitanje imena, ali imena Saše Radulovića nema. Ali, ima Bogoljuba Karića.

I šta možemo da zaključimo o ovoj anketi? Da je profesionalna? Sve, ali ne samo to.

Iz ovoga možemo da zaključimo odakle po medijima konstantno rezultati istraživanja javnog mnenja u kojima DJB ili nema ili smo na 1-2% glasova.

Podsećamo, isti scenario je bio i 2016. kada su nas uz pomoć ovih sramnih anketa veštački gurali ispod cenzusa, želeći time da sugerišu glasačima da je glas za Dosta je bilo – bačen glas i da ne treba za nas glasati. I ovog puta, uoči beogradskih izbora, koriste se očito istim metodama. Dosta je bilo nema problem sa cenzusom jer smo pokrenuli naš kol centar preko kojeg svakodnevno komuniciramo sa Beograđanima i građanima Srbije i čujemo kakve su njihove političke preferencije. Vlast preko svojih tabloida više ne može da nam podmeće gorepomenuta nameštena istraživanja javnog mnenja. Hiljade ljudi koje zovemo preko kol centra nam jasno govore da tabloidi lažu i da cenzus za DJB nije u pitanju.

Očito nas se plaše i cilj je na sve načine sprečiti ulazak Dosta je bilo u gradsku skupštinu.

Ljiljana Živković,
odbornica DJB u Zemunu

(Izvor: dostajebilo.rs)

Comments

comments