Politika

Posle „Viz era“ i „Rajaner“ ukida liniju iz Niša!

Irska lou kost kompanja „Rajaner“ će od 31. marta sledeće godine prestati da leti na relaciji Niš – Dizeldorf, što će biti ukidanje druge avio linije sa aerodroma „Konstantin Veliki“, za koje inače izvori bliski aerodromu tvrde da su profitabilne, nakon što ga je u avgustu ove godine besplatno preuzela država, saznaje Danas.

– Nakon komercijalnog i operativnog ispitivanja i analize, linija između Niša i Dizeldorfa Vece je otkazana za letnju sezonu 2019. godine i neće funkcionisati nakon 31. marta te godine. Korisnici usluga niškog aerodroma mogu koristiti druge letove naše kompanije do Berlina, Bratislave, Milana , Bergama i Stokholma – saopšteno je za naš list u menadžmentu „Rajanera“ za prodaju i marketing u Evropi.

Ova avio-kompanija je od kraja prošle sedmice u svom rasporedu letenja navela da će prodavati karte za liniju Niš – Dizeldorf već do 28. marta sledeće godine, a nakon toga ostavila praznu agendu. Na aerodromu „Konstantin Veliki“ početkom ove sedmice nisu odgovorili na pitanja Danasa da li to znači da će irski loukoster posle tog datuma ukinuti ovu liniju, i koji su eventualni razlozi za to, navodeći da je „prava adresa“ za odgovore „Rajaner“.

PROČITAJTE JOŠ: PENZIONERI MASOVNO ODGOVARAJU VUČIĆU, OD NJIHOVIH PORUKA SE NAPREDNJACIMA DIŽE KOSA NA GLAVI!

– Našim putnicima na relaciji Dizeldorf – Niš – Dizeldorf je za sada pružena mogućnost kupovine avio karata zaključno sa zimskim redom letenja. Očekujemo produžetak takve mogućnosti i u letnjim mesecima – rekla je tada za naš list portparolka niškog aerodroma Ivanka Stanisavljević.

Prema našim izvorima bliskim aerodromu, popunjenost „Rajanerovih“ aviona na liniji do Dizeldorfa je „odlična“. Uprkos tome, ova kompanija je od 4. novembra ove godine tu liniju već redukovala, tako da se sada na ovoj relaciji leti jednom, a ne dva puta sedmično, kao do tog datuma. Odluku o redukciji obrazložila je štrajkovima zaposlenih, većim troškovima usled otkazanih letova i poskupljenjem nafte.

Najava potpunog ukidanja rute do ovog nemačkog grada je druga najava o ukidanju linija postojećih kompanija sa niškog aerodroma od kada je država nad njim preuzela vlasništvo i upravljanje. Krajem septembra mađarski loukoster „Viz er“ saopštio je da od januara 2019. godine ukida letove do Malmea u Švedskoj.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je tada tvrdio da su razlozi za ukidanje letova „Viz era“ do Malmea isključivo “nedovoljno popunjeni avioni”, što je demantovao doskorašnji direktor niškog aerodroma Vladica Đurđanović, koji je izneo podatak da je ta linija imala odlični koeficijent popunjenosti putničke kabine, koji se kretao od 90 do 95 odsto na godišnjem nivou. On je kazao da ne zna konkretni razlog obustave te linije, ali da „zna da je bilo kakvo ograničenje broja putnika u suprotnosti sa planovima razvoja svake avio-kompanije, te da je normalno da ona ode tamo gde njen razvoj ruta neće biti uslovljen“.

PROČITAJTE JOŠ: PREDSTAVA SA SERGEJEM TRIFUNOVIĆEM U POSLEDNJEM TRENUTKU IZBAČENA SA FESTIVALA!

Predsednik Srbije Vučić, resorna ministarka Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić prethodno su, na indirektan ili direktan način, „priznali“ da je u ugovoru između Vlade Srbije i francuskog “Vansi erporta”, kojim se toj kompaniji u koncesiju daje beogradski aerodrom „Nikola Tesla“, predviđeno da svi aerodromi u Srbiji, u radijusu od 230 kilometara od beogradskog, ne smeju imati više od po milion putnika godišnje sve dok „Nikola Tesla“ ne dostigne 12 miliona.

Na niškom aerodromu u poslednje četiri godine broj putnika je sa 1.300, koliko ih je bilo 2014, porastao na 330.000, u 2017. godini, što se smatra ozbiljnom poslovnom ekspanzijom. Jedan od osnovnih razloga za ovoliki rast broja putnika su izuzetno niske cene aerodromskih usluga.

Nova linija do Beča

Od kada je država preuzela niški aerodrom uvedena je i jedna nova linija – do Beča. Od 17. novembra „Viz er“ leti na relaciji Niš – Beč dva puta sedmično, a prema najavama, od 14. februara sledeće godine leteće tri puta sedmično.

Prema izvorima Danasa, bivše rukovodstvo aerodroma je u decembru prošle godine za ovu relaciju ugovorilo tri leta sedmično. Pred samo uspostavljanje linije saopšteno je da će „Viz er“ za sada leteti dva puta sedmično, kao i da putnike neće prevoziti letelica Airbus A321, koja ima 230 sedišta, što je bilo ugovarano, već da će oni većinom putovati letelicom A320, sa 180 sedišta.

PROČITAJTE JOŠ: OBELODANJENO DA SU RADOIČIĆ I VESELINOVIĆ VLASNICI FIRME KOJA JE RADILA NA KORIDORU 11!

(izvor: danas.rs)

Comments

comments