Izbora, vanrednih ili redovnih, gotovo izvesno će biti pre konačnog rešenja kosovskog problema.
To za Danas komentariše Bojan Klačar, istraživač CeSID-a, u odgovoru na pitanje da li utisak o sve češćem gostovanju predsednika Srbije i Srpske napredne stranke na najgledanijim televizijama, i pored uobičajno čestog pojavljivanja u tim medijima, predskazuje vanredne izbore.
PROČITAJTE JOŠ: (FOTO) KAKO JEDNA SLIKA RUŠI ČITAVU VUČIĆEVU PRIČU O SMANJENJU JAVNOG DUGA
Sagovornik Danasa ističe da Aleksandar Vučić, metaforički rečeno, sve vreme drži nogu na papučici (gasu) kada je reč o „pumpanju“ izborne atmosfere, odnosno da se njegova politička suština i strategija u ogromnom zamahu iscrpljuje upravo na medijskoj sveprisutnosti.
– Nije tajna da su televizije sa nacionalnom frekvencijom najmoćnije sredstvo za dopiranje do biračkog tela. Pogotovo što se opozicija upravo tu drži na marginama. Primetno je, takođe, da predsednik Srbije nema identične govore i poruke na svim medijima. Tako imamo jedan govor na Radio-televiziji Srbije a neki drugi na Pinku ili televiziji Hepi, recimo – ističe Klačar za naš list.
On, međutim, ocenjuje da nije zabeležen pad rejting da bi se Vučić okrenuo odluci da raspiše izbore pre nekog značajnijeg obaranja.
– Najnovija istraživanja govore da je rejting Aleksandra Vučića više od 50 odsto… Dakle, tu nema novina značajnih. Ono što jeste novina to je pad rejtinga njegove stranke – Srpske napredne stranke. Ali, i tu se beleži specifičnost, jer okolnosti koje su odredile taj pad bi neke druge stranke spustile i za deset procentnih poena, a SNS su uzdrmale za par procenata, gotovo neznatno. Reč je o pogibiji radnika na građevini, nesreći u klisuri, i, razume se, kosovskom čvoru – smatra istraživač CeSID-a.
PROČITAJTE JOŠ: ZAŠTO JE CENA AUTOPUTA KOD ČAČKA ODJEDNOM SKOČILA ZA 300 MILIONA EVRA?!
To je Vučić primetio da je sa biračima počeo da „komunicira neke druge teme“ kako bi sa ovih nesrećnijih skrenuo pažnju.
– Tako su ubrzo potom usledile posete Pekingu i Moskvi, a za onaj drugi deo biračkog tela – smena načelnika generalštaba LJubiše Dikovića. Dakle, Vučić televizije koristi da kontroliše političku agendu. Vodiće računa šta govore istraživanja javnog mnjenja o Kosovu, pa će na tom osnovu graditi i svoje pozicije. Ali, izvesno je da će pre konačnog rešenja izaći na izbore, nikako posle – zaključuje Bojan Klačar za Danas.
Vladimir Pejić iz agencije Faktor plus, takođe, smatra da će izbora biti pre konačnog rešenja kosovskog pitanja, ali u izjavi za Danas predviđa da tog rešenja neće biti pre 2020. godine, odnosno do roka za redovne izbore.
– Učestaliji od učestalih nastupa u medijima ne govori u prilog tome da će biti vanrednih izbora. Svemedijska prisutnost je jednostavno Vučićev stil. Za razliku, recimo, od Slobodana Miloševića, koji je to radio veoma retko, pa su njegovi nastupi bili spektakl, preko Borisa Tadića, koji se po intenzitetu medijskog pojavljivanja nalazio negde između Miloševića i Vučića – ističe Pejić za naš list.
On zaključuje da se već od Nove godine ulazi u period – godinu dana pre redovnih parlamentarnih izbora – što je, kako opet kaže, u vučićevskom stilu, da godinu dana pre izbora uleti u kampanju i radi na pobedi 2020. godine.
PROČITAJTE JOŠ: NOVI DEBILIZAM: PUTIN ME JE PITAO “KAKO SI USPEO”?!
(izvor: danas.rs)