Nova stranka Zrenjanin ocenila je da je neophodno da se ispita “kredibilitet kineske kompanije Ling Long” koja će investirati u fabriku guma u Zrenjaninu, vrednost imovine koju je Zrenjanin poklonio toj kompaniji i potencijalna dobit opštine od te investicije.
“Nakon što je kineska kompanija Ling Long, do pre nekoliko dana investitor u fabriku automobilskih guma u Zrenjaninu, postala, prema rečima zrenjaninskog gradonačelnika Čedomira Janjića, ‘investitor u auto-put Novi Sad-Zrenjanin-Beograd’, ostaje nejasan pravni oblik kojim će se ova investicija realizovati”, navodi se u saopštenju Nove stranke.
Nova navodi da je osnivač srpskog Ling Longa “Linglong Netherlands BV” iz Holandije, da strane kompanije registrovane u Holandiji imaju “vrlo visoke poreske olakšice”, te da se “ova destinacija može smatrati vrstom of-šor zone poreskog raja”.
“Kompanija Linglong Netherlands BV je osnovana sa 1.000 evra osnovnog kapitala, koji je za dve godine uvećan na manje od 1.400 evra. Malo čudno za kompaniju čija ćerka firma u Srbiji treba da izvrši investiciju u svoju fabriku u vrednosti od oko 850 miliona evra”, navodi se u saopštenju.
Nova je navela i da Ling Long u Srbiji ima kapital oko 75 miliona evra, ali da je to “neuplaćeni upisani kapital”, što, kako navodi Nova, znači da je “fiktivno zadužila svoju majku firmu u Holandiji za taj novac i da on nije prebačen na račun u Srbiji”.
“Zanimljivo je da fiktivno zadužite za 75 miliona evra nekoga ko garantuje imovinom manjom od 1.400 evra i onda taj novac prikažete kao svoj osnovni kapital”, navodi se u saopštenju.
Opština Zrenjanin je, kako se navodi u saopštenju Nove stranke, sa svoje strane uložila 100 hektara zemljišta u industrijskoj zoni koja je “jedan od najboljih projekata ikad uradjenih u Zrenjaninu”, dok se vrednost zemljišta može proceniti na 18 do 20 miliona evra.
Navodi se u da je Zrenjanin dozvolio započinjanje radova bez Studije uticaja na životnu sredinu i da kroz kroz školski sistem sprovodi propagandu za zapošljavanje radnika.
Nova očekuje “ogroman pritisak na lokalnu infrastrukturu”, kao i “povećano zagadjenje zbog znatno intenzivnijeg korišćenja kamionskog transporta”.
Izvor: Beta