Državna matura biće odložena i neće biti uvedena 2022. godine, kao što je ranije bilo planirano, zbog toga što zahteva temeljne pripreme, ali i zbog okolnosti uzrokovanih pandemijom virusa korona, saopštilo je danas Ministarstvo prosvete.
Inače, državna Matura podrazumeva sistem polaganja testova i bodovanja koji će se računati i za upis na fakultet, uz polaganje obaveznih i izbornih predmeta.
Ministar prosvete Branko Ružić je formirao Komisiju za praćenje aktivnosti uvođenja državne mature u obrazovni sistem, koja će u kontinuitetu i pažljivo pratiti pripremu svaku od faza državne mature.
„Rezultati prvog pilotiranja državne mature, sprovedenog u oktobru prošle godine, pokazali su da su procedure koje se odnose na bezbednost i regularnost ispita bile sprovedene adekvatno. Čak 95 odsto učenika je ocenilo da su dežurni nastavnici izuzetno vodili računa o regularnosti sprovođenja procedura. Kada je reč o zadacima, učenici su ocenili da je njihov nivo „srednje težak“. Radne grupe će, u narednom periodu, na osnovu ovih pokazatelja, raditi na reviziji već pripremljenih zadataka za naredno pilotiranje, koje će biti odloženo za narednu školsku godinu.
Osim toga, učenici su pokazali slabiju motivaciju prilikom rešavanja zadataka. To je bilo i očekivano, s obzirom na pandemiju, kao i na činjenicu da rezultati postignuti na ovom testiranju neće uticati na uspeh. Iako su učenici u upitnicima mahom navodili da su bili motivisani kao da rade test za ocenu, ali po rečima dežurnih nastavnika, vreme koje su učenici utrošili da urade zadatke i broj zadataka koje pojedini đaci nisu ni pokušali da reše ukazuju da su, ipak, bili slabije motivisani nego prilikom izrade kontrolnih i pismenih zadataka“, navodi se u saopštenju Ministarstva i podsća da je u prvom pilotiranju učestvovalo 4.067 učenika iz 101 škole (2.295 gimnazijalaca, 85 učenika iz srednjih umetničkih škola i 1687 iz srednjih stručnih škola).
Naredno pilotiranje biće održano sledeće školske godine, a do tada posebna pažnja će biti posvećena podrobnom informisanju uže i šire stručne javnosti, kao i ustanova obrazovanja, učenika, roditelja i nastavnika o svim novinama u zakonskoj i podzakonskoj regulativi koja reguliše ovu oblast, poručili su iz Ministarstva.