Društvo

“Rio Tinto plaćenim reklamama obesmišljava referendum koji Vučić najavljuje”

Nakon peticije “Rio Tinto – Marš sa Drine” koju je potpisalo više od 130.000 građana, predsednik Srbije Aleksandar Vučić je, mimo Ustavom utrvđene nadležnosti, najavio referendum o ekpolataciji litijuma, a kompanija Rio Tinto je potom plaćenim reklamama na TV sa nacionalnim frekvencijama počela da propagira eksploataciju litijuma, saopštilo je Udruženje za zaštitu ustavnosti i zakonitosti (UZUZ).

“Na taj način unapred je obesmišljena bila kakva mogućnost istinskog odlučivanja građana o projektu ekspolatacije litijuma, a ona bi svakako podrazumevala mogućnost i da naučnici i eksperti koji ukazuju na štetnost ovog projekta imaju mogućnost da široj javnosti iznesu svoje argumente. Zasnivanje javne debate na finansijskoj snazi jedne multinacionalne kompanije čiji budžet prevazilazi finansijsku snagu suverenih država, znači da vlast u Srbiji kršeći sopstveni Ustav favorizuje stranu kompaniju sa problematičnom reputacijom na uštrb zdravlja ljudi, životne sredine i sopstvenih građana”, ističe UZUZ.

Iz ovog udruženja poručuju i da bilo kakvo referendumsko izjašnjavanje podrazumeva ravnopravno iznošenje argumenata, ali i kontrolu finansiranja ovakve kampanje, koju vlast očigledno nije u stanju da iznese.

Comments

comments