DruštvoIzbor UrednikaPolitika

Goša pred stečajem – još jedna “pobeda” srpske ekonomske politike!

Tačno mesec i po dana pošto je okončan gotovo polugodišnji štrajk u Fabrici šinskih vozila “Goša” u Smederevskoj Palanci, ovog četvrtka je stigla vest da fabrika ide u stečaj.

– Tačno je, imamo zakazano ročište pred Privrednim sudom u Požarevcu za 16. novembar. Taman smo počeli da radimo, na korak smo bili da potpišemo ugovor sa Irancima za izradu novih 1.000 teretnih vagona, kad je stigla vest da je stečaj pokrenula firma iz Zemuna, osnovana pre mesec-dva dana, kojoj su Slovaci prodali dug od 400.000 evra. Videćemo šta ćemo da radimo, naši advokati će otići na to ročište, a valjda će i država da se zainteresuje, kao najveći poverilac, njoj smo najviše dužni – još uvek uznemiren objašnjava Ivan Vujčić, predsednik štrajkačkog odbora, onog koji je štrajk i okončao baš da bi firma radila i završila ugovorene poslove.

Sve zbog posla sa Irancima?

Vujčić sumnja da je cela ujdurma oko stečaja i pokrenuta zbog posla sa Irancima, jer ako ga ne rade oni u Smederevskoj Palanci, kao jedini u regionu sposobni za tako nešto, pripašće nekoj drugoj firmi, najverovatnije baš iz Slovačke, gotovo izvesno onoj njihovog bivšeg gazde.

“Goša” je, podsetimo bila u vlasništvu slovačke firme ŽOS iz Trnave u momentu kada je započeo štrajk krajem marta, nakon što se jedan od radnika obesio u fabričkom krugu ne mogavši vrši da trpi bedu i beznađe.

Poslodavac je radnicima u tom momentu dugovao na ime neisplaćenih zarada između 600 i 700 hiljada dinara, porezi i doprinosi nisu uplaćivani godinama, mesecima im nisu bile overene zdravstvene knjižice.

Gotovo u isti dan kada je nastavljen prethodno prekinuti štrajk, slovački vlasnik je “Gošu” prodao izvesnoj kiparskoj firmi, iz koje, štrajkači su to i tada tvrdili, stoji slovački kapital.

Posle šestomesečne obustave rada, zaposleni u “Goši” su se na posao vratili polovinom septembra. Počele su i isplate zaostalih primanja, od novca dobijenih prodajom vagona koji su bili namenjeni za slovačkog naručioca, a oni su nastavili da završavaju ugovorene poslove, između ostalih i vagone za iranske železnice.

(izvor: blic.rs)

Comments

comments