Do kraja decembra u tri preduzeća nekada jedinstvenih železnica bez posla će ostati oko 2.500 radnika, kojima će biti ponuđena otpremnina od po 240 evra!
Spiskovi ljudi koji su višak trebalo bi da budu završeni danas, a očekuje se odlazak 1.631 radnika iz Infrastrukture, 503 radnika iz Srbija karga i 370 zaposlenih u Srbija vozu.
Ovakav potez vlasti, koje upravljaju Železnicama Srbije u državnom vlasništvu, teško da će rešiti bilo šta od nagomilanih problema koje ima ova kompanija. Podsetimo, račun Železnica je u blokadi, a početkom decembra, sudski izvršitelji su u jednom trenutku čak zakazali licitaciju Saobraćajnog instituta CIP, jednog od najprofitabilnijih preduzeća iz sistema ŽS, kako bi od dobijenog novca izmirili potraživanja radnika. To ih je dovelo za pregovarački sto sa Železnicama. I, ispalećeno im je 100 miliona dinara na račun potraživanja koje imaju radnici ovog preduzeća.
– Dogovoreno je da Železnice odmah uplate novac na ime glavnog duga, i one su to učinile čim su pregovori završeni. Mojim klijentima je isplaćen iznos od 37 miliona dinara, ostalim izvršiteljima od deset pa naviše, zavisno od potraživanja iz presude a ukupna suma je oko 100 miliona dinara. U to nisu uračunati troškovi postupka i kamata koja takođe pripada poveriocima, koji po mojim predmetima iznosi oko 12 miliona, a biće izmirena u šest mesečnih rata počev od januara naredne godine. Obračun kamate zaustavlja se danom kada je dogovor potpisan – rekao je izvršitelj Nemanja Protić.
Železnice Srbije su u poslednje dve godine po izvršnim sudskim presudama isplatile gotovo dve milijarde dinara, a procenjuju da ukupan dug, računajući i procese koji su još u toku, iznosi dodatnih nekoliko stotina miliona dinara. Reč je o nekoliko hiljada sudskih postupaka okončanih pravosnažnim izvršnim presudama 2014. i 2015. godine koje su pokrenuli radnici zbog uglavnom neizmirene nadoknade za smenski rad iz 2009. i 2010. Poslednja tranša naplate privukla je pažnju jer se prvi put dogodilo da izvršitelji zatraže prodaju firme u vlasništvu dužnika kako bi izmirili potraživanje radnika. Da u međuvremenu nije postignut dogovor, najuspešnije preduzeće čiji je osnivač i stopostotni vlasnik Železnica, našlo bi se 18. decembra na licitaciji.
Kada se sve ovo sagleda, jasno je da su ova otpuštanja samo nastavak agonije u kojoj se nalazi ovo preduzeće. Agonije kojoj se kraj ni ne nazire.
(izvor: danas.rs)