Nemački auto gigant Folksvagen definitivno je suzio izbor zemlja u kojoj će otvoriti novu fabriku. Kako pišu češki mediji, u konkurenciji su ostale Bugarska i Turska, što znači da Srbija više nije kandidat.
Prvobitno su u igri bile Bugarska, Rumunija, Srbija, Turska, a pominjana je i Severna Makedonija.
“Definitivno je izabrana Turska, gde je solidna infrastruktura ali nesigurno političko okruženje, a druga ozbiljna lokacija je stabilnija Bugarska koja je deo Evropske unije”, kazao je o izboru dva finalna kandidata lider sindikata u Škodi Jaroslav Povšik.
Sindikati Škode će zahtevati procenu da li će izgradnja nove fabrike u inostranstvu uticati na nezaposlenost u Češkoj i koliko će doprineti dobiti Škode.
“Naravno da nam je stalo da sve protiče pod patronatom i na osnovu principa Škode ali deo nadzornog saveta ima drugačije mišljenje. Politički to nije jednostavno”, kazao je direktor škode Bernhard Majer i dodao da još ne zna da li će novom fabrikom u Turskoj ili Bugarskoj upravljati Škoda a ne Folksvagen.
Aduti Turske i Bugarske
Kako je “Blic BIznis” nedavno pisao Bugarska je pogodna za dolazak Folksvagena iz više razloga. Reč je o članici Evropske unije, a trgovina između Nemačke i Bugarske porasla je u 2018. za više od deset odsto na 8,266 milijardi evra. Takođe, Bugarska je u 2018. imala pozitivan bilans u trgovini sa Nemačkom od oko 320 miliona evra. Bugarska takođe, ima iskustvo u proizvodnji automobila.
Bugarska je za gradnju fabrike Folksvagenu ponudila dve lokacije – zonu Kremikovci kod Sofije i industrijsku zonu Rakovski kod Plovdiva.
S druge strane, Turska nije članica EU, ali to joj nije smetalo da u prethodne dve decenije razvije automobilsku industriju i postane jedan od giganata na ovom polju na Starom kontinentu.
Ako se pogleda unazad, ne može se reći da Turska ima dugu i slavnu istoriju kao zemlja automobila, ali rast ove grane industrije počeo je u ranim devedesetim godinama prošlog veka. Vlada Turske u tom periodu počinje sa privlačenjem novih investitora u zemlju, a masa njih ulaže upravo u automobilsku industriju.
U 2017. godini u Turskoj je proizvedeno 1,7 miliona automobila, što je rast od 13 odsto u odnosu na 2016. godinu. Od ovog broja, čak 80 odsto vozila je završilo na inostranim tržištima. Prihod od izvoza automobila i automobilskih delova u 2017. godini iznosio je 25,7 milijardi evra.
(Izvor: Blic)