Društvo

“Babićev auto” – laži o vlasništvu i očigledna korupcija

Iako je posle jučerašnje nesreće kod Doljevca u kojoj je poginula žena i povređen direktor “Koridora Srbije” Zoran Babić, iz ovog preduzeća rečeno da je u udesu učestvovalo vozilo “Koridora” čiji se vozač sumnjiči i da je izazvao tragediju, danas je iz nekoliko izvora potvrđeno da je “škodu superb” zapravo “Trace” kupio Koridorima Srbije. Kupovina auta bila je uslov da se dobije posao na izgradnji deonice Koridora 10, što stručnjaci ocenjuju kao korupciju.

Da je u teškoj saobraćajnoj nesreći u kojoj je poginula žena, a pored Babića povređeno još četvoro ljudi, bilo i vozilo Koridora, saopšeno je još juče upravo iz ovog državnog preduzeća.

Obaveštavamo vas da je dana 31. januara 2019. godine u jutarnjim časovima došlo do teške saobraćajne nezgode kod naplatne rampe Doljevac, u kojoj je učestvovalo vozilo Koridora Srbije u kome se nalazio direktor Zoran Babić, zajedno sa vozačem – saopštili su iz Koridora.

PROČITAJTE JOŠ: 8 PITANJA ZA VLADU SRBIJE POSLE STRAVIČNE NESREĆE KOD NIŠA

Međutim, iz Višeg javnog tužilaštva u Nišu rečeno je da je “škoda” koja je velikom brzinom uletela u naplatnu rampu, zapravo u vlasništvu firme Trace.

Iz Koridora su, tek nakon pitanja novinara, potvrdili da se zapravo radi o kolima koja su vlasništvo firme koja gradi u Grdelici i koju bi oni trebalo da kontrolišu. Osim toga, rečeno je i da je izvođač radova po ugovoru bio dužan da obezbedi vozilo za potrebe investitora i nadzora dok traje projekat. Povrh svega, taj auto, kako piše u odgovoru, po završetku projekta postaje vlasništvo investitora – Koridora Srbije.

Opremu i vozila predstavnici investitora i inženjera koriste tokom cele realizacije projekta, a postaju vlasništvo investitora tek po završetku svih radova i okončanju Ugovora. Konkretno, vozilo je obezbeđeno prema Ugovoru o izvođenju radova Gornje Polje – Caričina Dolina, Lot2 (trasa i mostovi) – naveli su iz Koridora.

“Trace” se obavezao da kupi čak šest automobila

Iz firme Trace koja je dobila posao izgradnje dela auto-puta kazali su da je još na građevinskom tenderu uslov bio kupovina automobila za potrebe nadzornih organa i investitora.

Predviđena je kupovina i održavanje od strane izvođača radova do 6 automobila u zavisnosti od potrebe nadzornog organa i Investitora, sa unapred definisanim karakteristikama predviđenoj još u fazi tendera – kažu u Trace-u.

Među tim automobilima je, kako navode, i “škoda superb” u kojoj se vozio Babić 31. januara u vreme udesa.

Među vozilima koja su obezbeđena pod uslovima navedenog ugovora je i automobil “škoda superb”, za koje ste postavili pitanje. Izvođač Trace Group Hold PLC Ogranak Beograd je nakom dobijenog zahteva za kupovinu automobila, sa gore opisanim karakteristikama u decembru 2017. godine ispunio svoju ugovorenu obavezu i dostavio vozilo C klase i uredno ispunjava svoje obaveze za održavanje iste – naveli su iz firme Trace.

I iz ove firme su potvrdili da automobili koje su kupili, po ugovoru, po završetku projekta idu “u ruke” Koridora.

PROČITAJTE JOŠ: (VIDEO) POBOGU, DETE: ZAŠTO OVAJ MALI ŽELI DA VUČIĆ BUDE KUM NJEGOVOJ BRAĆI I SESTRAMA?!

Državna firma “ozakonila” korupciju ugovorom?

Nakon što je tragedija na auto-putu otvorila pitanje porekla automobila u kome se vozio javni funkcioner, građevinski inženjer Danijel Dašić kaže da je u ovom slučaju, po slovu zakona, reč o korupciji. “Nedozvoljenu povezanost” između investitora i nadzora sa izvođačem, iz Koridora su ozvaničili ugovorom još 2013. godine.

Ovakvu ugovornu stavku, smatra Dašić, treba da ispita Komisija za zaštitu konkurencije, a onda i posebno odeljenje Tužilaštva za korupciju.

Ne može izvođač radova da daje bilo kakvu uslugu ili bilo šta svom nadzornom organu, jer ovde Koridori su definitivno zaduženi – oni su investitori i nadzor. Postoji sveto trojstvo u građevini koje se zove izvođač-projektant-nadzor. Ta tri se ne mešaju, a iznad svih njih je investitor. Generalno po našem zakonu to jeste jedna vrsta mita – koruptivne radnje. Radi se o tome da je izvođač radova činio uslugu investitoru, to nije dozvoljeno – objašnjava Dašić.

Osim toga, Dašić dodaje da je problematično i ukoliko je auto privatne firme koja je posao dobila na tenderu, bio pod blinkerima, kako su kazali pojedini očevici. Ipak, iz Koridora demantuju da je auto imaju rotaciju i blinkere i naglašavaju da je ovakva nabavka vozila “uobičajena praksa u međunarodnim ugovorima u Evropi i svetu”.

Prema toj ugovornoj obavezi izvođači radova su dužni da obezbede opremu i vozila za potrebe investitora i inženjera (nadzornog organa), a u cilju realizacije projekta. Predstavnici investitora i inženjera ovu opremu i vozila koriste tokom cele realizacije projekta, a oni potom postaju vlasništvo investitora tek po završetku svih radova i okončanju ugovora – kažu u Koridorima.

Podsetimo, vozač sporne “škode” u kojoj je bio i Babić, uhapšen je jutros zbog sumnje da je izazvao nesreću na naplatnoj rampi kod Doljevca. U firmi Trace kažu da vozač nije bio zaposlen u njihovoj firmi, kao i da nemaju informacije o njegovom zaposlenju i kretanju vozila.

PROČITAJTE JOŠ: ORGANIZATORI PROTESTA NA INFORMATIVNOM RAZGOVORU!

(izvor: juznevesti.com)

Comments

comments