Društvo

BANANA REPUBLIKA: Kako je država popustila pred grupicom besnih taksista?!

Kompanija CarGo saopštila je da je neodgovorna izjava pomoćnika ministra za saobraćaj Saše Stojanovića da „Nacrt Zakona o prevozu putnika ne zabranjuje upotrebu digitalnih aplikacija u delatnostima koje se bave organizacijom prevoza putnika“.

Pomoćnik ministra za saobraćaj Saša Stojanović je rekao ranije da izmene Zakona o prevozu putnika propisuju obavezu taksista da koriste taksimetar, da izdaju račune i pečatiraju ga, ali dodaje da to ne znači i zabranu upotrebe digitalnih aplikacija u delatnostima koje se bave prevozom putnika.

PROČITAJTE JOŠ: “ALEKSANDAR MARTINOVIĆ BI VAM LIČNO IZVADIO SVAKI ORGAN, SAMO DA MOŽE”!

Kako je CarGo naveo u saopštenju, ovim izmenama Zakona o prevozu putnika u značajnoj meri se „ograničava dalji razvoj delatnosti prevoza putničkim vozilom, obeshrabruje se korišćenje novih tehnologija, inovativno poslovanje i razvoj konkurencija ne srpskom tržištu“.

Kako su naveli, neke od najproblematičnijih stavki iz nacrta Zakona o prevozu putnika su – da ne predvidjaju digitalnu aplikaciju kao zamenu za tehnološki zastareli taksimetar, zatim insistiraju na pečatu što je suprotno Zakonu o privrednim društvima i naporima Vlade Srbije da se digitalizuje srpsko tržište.

„Smatramo da je nečuveno da se prevozom putnika putničkim vozilom može baviti samo taksi prevoznik“, ocenio je direktor CarGo kompanije Vuk Guberinić.

Dodaju da su problematične i stavke po kojima je dozvoljen samo odredjen broj taksi prevoznika, čime se, kako su naveli, ograničava mogućnost ulaska na tržište kvalitetnije ponude.

„Nov nacrt Zakona propisuje i fiksiranu cenu prevoza, što onemogućava pružanje kvalitetnije ponude ili efikasnije, odnosno jeftinije usluge gradjanima. Propisuje i izuzetno restriktivne uslove za nove vozače i automatsko ‘priznavanje kvalifikacija’ postojećim vozačima bez obzira na realno stanje, čime se otvoreno ograničava konkurencija“, naveli su.

Prema njihovim rečima, izmenama se insistira da taksi vozač ima završenu tačno odredjenu srednju školu, čime se ograničava sloboda rada drugim gradjanima, a ograničenjem „jedna dozvola, jedan vozač, jedno vozilo“ u Beogradu, troškovi neefikasnosti se svaljuju na građane.

Dodaju da nov nacrt Zakona o prevozu putnika propisuje fotokopije dokumenata, što je, kako su istakli, suprotno Zakonu o elektronskom dokumentu i naporima Vlade u pravcu digitalizacije.

„Odredbom da preduzetnik mora 12 meseci da ima prebivalište u JLS pre nego što sme da registruje preduzetničku radnju za taksi prevoz, smatramo da se ograničava kretanje, odnosno relokacija i rad unutar Srbije“, naveo je CarGo u saopštenju.

Kako su naveli, izmenama je „namerno i direktno onemogućena usluga iznajmljivanja vozila sa vozačem“, osim u nekoliko odredjenih slučajeva, a odredbom da „limo vožnja mora biti ‘dogovorena u sedištu prevoznika’“ zakonski se zabranjuje dogovaranje telefonom, putem interneta ili na drugi način, što je suprotno Zakonu o obligacionim odnosima.

CarGo je upitao pomoćnika ministra za saobraćaj Sašu Stojanovića „zašto važan sektor IT zajednice nije bio uključen u radnu grupu Ministarstva gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture koja se bavila ovim izmenama, a u kojoj su učestvovali predstavnici Taksi udruženja“.

Dodaju da je sporno i to što se IT sektor ponudio da se uključi u rad na Nacrtu Zakona o prevozu putnika.

PROČITAJTE JOŠ: KOLIKO KOŠTA NEEFIKASNO SUDSTVO? ZA 2 GODINE IZ NAŠEG DŽEPA JE PLAĆENO 60 MILIONA EVRA!

Ranije je Stojanović izjavio da je izrada propisa završena, a da će predlog Zakon o prevozu putnika ići na izglasavanje u Skupštinu Srbije po hitnom postupku.

CarGo je upitao „zašto postoji nužnost da te odredbe, u čijem kreiranju nisu učestvovali svi relevantni sagovornici, što pre stupe na snagu i zašto će se o predlogu Zakona o prevozu putnika odlučivati po hitnom postupku.

U maju su taksisti blokirali centar Beograda tražeći da se kompaniji CarGo zabrani da uz pomoć istoimene digitalne aplikacije organizuju prevoz putnika. Protest je prekinut kada su predstavnici taksi udruženja ušli u radnu grupu Ministarstva saobraćaja u kojoj su se bavili izmenama Zakona o prevozu putnika.

PROČITAJTE JOŠ: PUKAO SNS-OV JAVNI SERVIS: DNEVNIK RTV-A PROŠLE NEDELJE NIJE GLEDAO NITI JEDAN GLEDALAC!

(izvor: beogradski-glas.rs)

Comments

comments