Holandija je uspešno završila testiranje voza koji pokreće vodonik, uoči objavljivanja industrijske strategije Evropske komisije koja uključuje i planove za razvoj tehnologija za korišćenje vodonika kao goriva. Holandska železnica nastoji da sledi Nemačku u potpunom prelasku na vodonik.
Francuski proizvođač vozova Alstom završio je desetodnevno testiranje na severu Holandije, između gradova Groningen i Leuvarden, prenosi Euractiv.
Prvi putnički voz koji pokreću isključivo vodonične ćelije krenuo je iz stanice u njemačkoj pokrajini Donja Saksonija u septembru 2018. i od tada saobraća na liniji Bukstehude-Kukshafen. Taj voz takođe je napravila kompanija Alstom, koja je posle dobila ugovore za isporuku još vozova.
Uspešni noćni testovi tokom vikenda približili su Holandiju ostvarenju cilja. Testirani vozovi su išli velikom brzinom, bez putnka, a gorivo, zeleni vodonik, obezbedila je francuska energetska firma Endži (Engie).
Alstomova kompozicija Koradia Ilint trejn (Coradia iLint Train) posebno je dizajnirana za pruge koje nisu ili ne mogu da budu elektrifikovane. Gorivne ćelije kombinuju vodonik i kiseonik za proizvodnju energije i jedini nusproizvod je voda.
Ovaj voz može da pređe oko 1.000 kilometara, što je ista razdaljina koju voz na dizel može da pređe bez dopune goriva.
Jedna od glavnih prepreka za korišćenje vodonika jesu troškovi energije koja se koristi za elektrolizu. Za zeleni vodonik se koristi obnovljiva energija, sunca ili vetra. Njegova cena je trenutno veća od cene “sivog vodonika”, za čiju proizvodnju se koristi fosilno gorivo.
U Belgiji i Holandiji u toku je izrada planova da se za proizvodnju zelenog vodonika koristi višak energije koju prave vetrenjače na moru.