Društvo

Kako naprednjaci jeftinim trikovima zagorčavaju život medijima po Srbiji?

Krajem prošle godine u Čačku je u radnoj poseti boravila Slavica Trifunović, pomoćnica za informisanje i medije ministra kulture i informisanja. Nakon sastanka sa Milunom Todorovićem, gradonačelnikom Čačka, održala je i radni sastanak sa vlasnicima i novinarima lokalnih čačanskih medija.

Učesnik tog sastanka bio je i Vlade Milić, pomoćnik gradonačelnika za društvene delatnosti. Najvažnije što je pomoćnica ministra imala da saopšti lokalnim medijima bilo je da je gradonačelniku ukazala na stav Ministarstva da lokalne samouprave treba na kvalitetan način da ispunjavaju svoju obavezu staranja o javnom informisanju na svojim teritorijama, što na primeru Čačka podrazumeva blagovremeno raspisivanje konkursa za sufinansiranje medijskih projekata od javnog značaja i povećanje stavke budžeta Grada Čačka sa koje se to sufinansiranje sprovodi.

Loading…

Rekla je da je od gradonačelnika dobila uveravanje da je saradnja lokalne samouprave sa lokalnim medijima jako dobra, te da lokalna vlast ima nameru da u budžetu za 2019. godinu poveća iznos predviđen za konkurs za medije i da blagovremeno raspiše konkurs.

Evo nas u drugoj polovini juna meseca, a konkurs još uvek nije raspisan.

PROČITAJTE JOŠ: BILANS POPLAVA U BG: VODA U 20 VRTIĆA, EVAKUISANO 12 LJUDI, GRADSKE VLASTI OPTUŽUJU – PUMPE ZA VODU?!

U međuvremenu je održana prezentacija istraživanja konkursne procedure sufinansiranja proizvodnje medijskih sadržaja od javnog interesa za javno informisanje u Čačku, koje je pokazalo kastrofalno lošu situaciju. Naime više od polovine medijskih sadržaja koje je grad Čačak sufinansirao u 2017. i 2018. godine, nije vidljivo ili je nedovoljno vidljivo, izvestan broj projekata nije ni realizovan ali Grad nije tražio povraćaj budžetskih sredstava, raspodela sredstava nije činjena prema kvalitetu projekata i bonitetu redakcija već je ceo proces imao karakter podrške stranačkim i podobnim medijima.

Na prezentaciji istraživanja bio je prisutan, opet, pomoćnik gradonačelnika za društvene delatnosti Vlade Milić, kao resorno zaduženi funkcioner. Upitan da li će ove godine lokalna vlast ispraviti uočene greške i raspisati konkurs pre isteka polovine godine, odgovorio je potvrdno.

PROČITAJTE JOŠ: “VUČIĆ JE NAJODGOVORNIJI ZA MEDIJSKI MRAK U SRBIJI”

I, pogađate, konkurs ipak nije raspisan.

Pre par dana, na konferenciji za medije u SNS-u, novinari su imali prilike da gospodina Milića (na slici ispod) pitaju kada će konkurs za medije biti raspisan a odgovor koji su dobili ukazuje samo na dve mogućnosti.

Naime, odgovor da je „budžet Grada trenutno prenapregnut i da su u prvoj polovini godine budžetski rashodi bili veći od prihoda, pa je raspisivanje konkursa odloženo za naredni mesec ili kasnije kada se stanje u budžetu stabilizuje“ prilično tupav i idiotski ili je surova istina o kojoj lokalna vlast ne obaveštava građane i krije kao zmija noge da više troši nego što budžet grada može da servisira.

Iskustveni podaci govore da priliv novca u budžet neće biti veći do poslednjeg kvartala u godini, pa bi ova Milićeva tvrdnja mogla biti zabrinjavajuća ne samo za lokalne medije već i za sve građane. To bi značilo i da se raspala cela strategija budžeta Grada Čačka za 2019. godinu, koju su gradonačelnik i Gradsko veće i odbornici vladajuće većine predstavljali građanima prilikom usvajanja budžeta.

Teško je poverovati u ovakvu tvrdnju pomoćnika gradonačelnika o „prenapregnutom budžetu“ pa ostaje da verujemo u pokušaj Milića da vređanjem inteligencije novinara, nesuvislom pričom da para u budžetu nema, a u pitanju je najmanji od svih iznosa koje grad deli kroz konkurse koje sprovodi, prikrije istinu.

A istina je da lokalna vlast time što ne raspisuje konkurs i ne ispunjava svoju zakonsku obavezu, sprovodi nedozvoljeni ekonomski pritisak na medije sa namerom da ih još više učini poslušnim.

Jeftin trik od jeftine vlasti.

PROČITAJTE JOŠ: EVO ZAŠTO JE NAJVEĆI INVESTICIONI PLAN DO SADA SAMO JEFTIN MARKETINŠKI TRIK

(izvor: ozonpress.net)

Comments

comments