Društvo

(FOTO) KAD SNS GRADI: Ulica koštala 60 miliona, mora da se popravlja četvrti put!

Ulica Josipa Kramera u Kuli nepune dve godine od rekonstrukcije vredne preko 60 miliona dinara predstavlja eksponat projekta koji je krenuo naopako. Kramerova ulica, za koju je bilo obećano da će biti “kulska Knez Mihajlova”- čeka na četvrtu rekonstukciju.

Behaton ploče nazvane po Šekspirovim tragičnim ljubavnicima “Romeo” i “Julija”, koje su opštinski čelnici doslovno tražili u specifikaciji javne nabavke a stručni nadzor ih ocenio kao “adekvatne”, pokazale su se kao “klimavo” rešenje. U naknadnoj reviziji rasklimanih i izbačenih ploča duž celog kolovoza, predsednik opštine poziva na odgovornost izvođača radova, a stručni nadzor sada ocenjuje da “najverovatnije ova vrsta behaton ploča ne odgovara”.

Za trajnu (?!) popravku investicije koju su građani Kule (na slici) već platili desetinama miliona dinara iz samodoprinosa, sada se predlaže zamena behatona ili tradicionalno asfaltiranje.

U aprilu 2016. godine opština Kula raspisala je javnu nabavku za rekonstrukciju ulice Josipa Kramera. Navođenje specifičnih modela behaton ploča paraćinskog preduzeća “Transkoop” ocenjeno je kao favorizovanje dobavljača, svedoči dokumentacija iz javne nabavke. Komisija za javne nabavke odbacila je mogućnost da navođenje modela i proizvođača behatona predstavlja diskriminaciju jer će biti prihvaćene i ponude drugih koji ponude ploče sa istim fizičkim i mehaničkim karakteristikama koje imaju.

PROČITAJTE JOŠ: KAD KOSOVO BUDE PREDATO, GAZDE SA ZAPADA ĆE PUSTITI VUČIĆA “NIZ VODU”!

Na kraju, kao najpovoljnija izabrana je ponuda grupe među kojima je bio upravo proizvođač “Romea” i “Julije”- preduzeće “Transkoop” iz Paraćina. Na čelu izvođača radova je subotička “Terax gradnja”, koja je trebalo da sa paraćinskim proizvođačem behatona i preduzećem “Sombor-elektro” izgradi novu kanalizacionu i vodovodnu mrežu, javnu rasvetu i kolovoznu i pešačku zonu ukupne površine oko 7.000 metara kvadratnih.

Vrednost zaključenog ugovora iznosila je 53 miliona sa PDV-om. Za vršenje stručnog nadzora izabrana je subotička firma “Suprojekt”.

Početak radova na rekonstrukciji u julu 2016. godine građani Kule su pozdravili sa nadom da će jedna od centralnih ulica konačno dobiti zaslužen izgled.

“Trebalo bi da bude lepo po maketi koju smo videli”, konstatovao je jedan Kuljanin za Radio-televiziju Vojvodine, a čelnici su obećali da će Kula za novac koji su izdvojili samodoprinosom dobiti “evropsku ulicu” i “kulsku Knez Mihajlovu”.

O subotičkom preduzeću “Terax niskogradnja” VOICE je pisao 2015. godine kada je ono bilo u grupi izabranih izvođača radova na nelegalnoj dogradnji Gerontološkog centra u Subotici. Posao vredan 50 miliona dinara, praćen nizom neregularnosti, pregovaračkim postupkom dodeljen je grupi izvođača među kojima su bili subotički “Terax” Milovana Todića i kulski “Molimentum” Zorana Videkanjića, rođenog brata predsednika opštine Kula. O poslovnoj saradnji ova dva preduzeća posvedočila je i mehanizacija kulskog “Molimentuma” na početku radova na rekonstrukciji Kramerove u Kuli koju su građani fotografisali i delili na društvenim mrežama sumnjajući u zakulisne aranžmane izvođača sa lokalnim preduzećem.

Za raskliman behaton kriva zima, podzemne vode…

Dilemu da li je popločavanje kolovoza behaton pločama adekvatno rešenje sa sumnjičavim građanima nije delio stručni nadzor, subotička firma “Suprojekt”. U dokumentaciji se navodi da za dimenzionisanje ovakve podloge ne postoje domaći standardi te se primenjuju iskustvene norme.

“Proizvođač je dostavio atestnu dokumentaciju da je ovaj tip behatona pogodan za saobraćajnice sa lakim i srednjim saobraćajnim opterećenjem i povremenim prolazom teškog teretnog vozila što zadovoljava potrebe očekivanog saobraćaja u ulici Josipa Kramera”, konstatovao je stručni nadzor precizirajući da je broj teretnih vozila koja dnevno mogu da prođu novom Kramerovom ulicom najviše – pet.

Po završetku radova, predsednik opštine Perica Videkanjić (inače, član SNS-a) najavio je da će brzina saobraćaja biti ograničena do 30 km na sat, a u ulici će biti zabranjen saobraćaj za teretna motorna vozila.

Ubrzo nakon svečanog otvaranja ulice krajem 2016. godine, pojavili su se prvi problemi u vidu rasklimanih i izbačenih ploča, a već u aprilu 2017. godine ulica je zatvorena za saobraćaj.

Za rasklimane behaton ploče na kolovozu bila je kriva zima, odnosno niske temperature, ali i nedovoljna zbijenost podloge, objasnio je tada predsednik SO Kula Velibor Milojičić.

“Očigledan je propust izvođača, jednostavno bolje je sprečiti nego kasnije lečiti. Nadamo se da ćemo na ovaj način otkloniti sve nedostatke i da će Kramerova dobiti onakav izgled kakav treba da bude“, rekao je Milojičić.

Prve popravke na tek rekonstruisanoj ulici počele su u maju 2017, a krajem iste godine kolovoz je ponovo popustio.

PROČITAJTE JOŠ: LUDILO – SNS BI DA TUŽI “DOBAR, LOŠ, ZAO” ZBOG KOMEDIJE!

Rekonstrukciju rekonstrukcije rekonstruisane ulice Josipa Kramera Radio-televizija Vojvodine najavila je ovako: “Kada je pre godinu dana obnovljena Kramerova ulica u Kuli, to je urađeno na takav način da je odmah postala najlepša ulica ne samo u Kuli, nego kažu da joj nema ravne u gradovima od Novog Sada do Sombora i Subotice.”

Prema pisanju lokalnog portala Naše mesto, izvođač radova iz Subotice doveo je nezavisne eksperte iz Slovenije i Nemačke kako bi se utvrdilo zašto je ponovo krenulo naopako. Krivica je, ovog puta, pripisana lošem drenažnom sistemu, odnosno podzemnim vodama.

Za dodatne radove 7,8 miliona dinara

Inače, prvobitni iznos investicije od 53 miliona porastao je na preko 60 miliona dinara zbog nepredviđenih radova na atmosferskoj kanalizaciji. Lokalna samouprava sprovela je javnu nabavku u oktobru 2016. godine, kada je pregovaračkim postupkom ugovor zaključen sa već izabranim izvođačima radova. Vrednost dodatnih radova na izgradnji atmosferske kanalizacije iznosila je 7,8 miliona dinara sa PDV.

Zašto je krenulo naopako?

U dokumentaciji koju je Opštinska uprava u više navrata dostavljala nema idejnog, odnosno glavnog projekta parternog uređenja kojim je predviđeno popločavanje kolovoza. Na poslednji zahtev opštini Kula da dostavi idejni projekat parternog uređenja, kao i prateće dozvole, stigao je odgovor da su “dostavili svu dokumentaciju koju poseduju”.

Opštinska uprava je dostavila dozvole koje se odnose na radove na kanalizacionoj i vodovodnoj mreži i javnoj rasveti, ali ne i onu koja se odnosi na najskuplju stavku – postavljanje behaton ploča na pešačkoj i kolovoznoj zoni. Na spisku dokumentacije koja je predstavljala podlogu za izradu projekta rekonstrukcije navodi se Glavni projekat rekonstrukcije ulice Josipa Kramera iz 2012. godine, ali nismo dobili ovaj dokument na uvid.

Stručni nadzor koji je 2016. godine konstatovao da su behaton ploče modela “Romeo” odgovarajuće za očekivani saobraćaj u ulici Josipa Kramera, nepune dve godine kasnije promenio je mišljenje.

“Razlozi za ponovljene nedostatke i neispravno stanje kolovoza su NAJVEROVATNIJE da ova vrsta behaton ploča NE ZADOVOLJAVA uslove intenzivnijeg saobraćaja”, odgovoreno je iz firme “SUprojekt”, na zahtev predsednika opštine. Stručni nadzor predložio je dva nova moguća rešenja: zamenu behaton ploča drugim ili asfaltiranje kolovoza u Kramerovoj.

Niko od odgovornih izvođača iz ”Terax niskogradnje” i “Transkoopa” nije bio raspoložen da odgovora na pitanja novinara. VOICE se obratio i “SUprojektu” koji je odgovran za stručni nadzor. Na pitanje da li postoje saobraćajnice sa sličnim problemima, Branislav Ivanković iz “SUprojekta” je odgovorio da su ovakva rešenja, koliko je on upoznat, korišćena uglavnom za interni saobraćaj u krugu poslovnih objekata. Ivanković je inače bio zamenik Nikole Vasiljevića, odgovornog za stručni nadzor na radovima u Kramerovoj ulici na kojeg nas je uputio za sva dodatna pitanja. Vasiljević je prvo bio odsutan, a kasnije se nije odazvao na pozive.

PROČITAJTE JOŠ: MINISTAR ZAPOSLIO ŽENU, ZAJEDNO KRIJU ISTINU O ZAGAĐENJU!

Ulica Josipa Kramera je do danas zatvorena i čeka četvrtu rekonstrukciju.

(izvor: voice.org.rs)

Comments

comments